Forums
Clape.ro :: Forums :: Instrumente cu clape :: Discutii, dezbateri despre clape |
|
<< Previous thread | Next thread >> |
Sinteze de sunet - placa de sunet |
Go to page >> | |
Moderators: admin, Robert Craciun, pustiulica, angelitto
|
Author | Post | ||
Cuslea_FM |
|
||
Registered Member #10858
Joined: Sat Mar 03 2012, 05:59PMPosts: 909 |
Sintetizatorul LINK: Click aici ! / LINK: Click aici ! Tipuri de sinteză a sunetului folosite ptr. generarea tonurilor LINK: Click aici ! / LINK: Click aici ! [ Edited Sat Sep 29 2012, 08:26PM ] |
||
Back to top |
|
||
Cuslea_FM |
|
||
Registered Member #10858
Joined: Sat Mar 03 2012, 05:59PMPosts: 909 |
...Dintre toate aceste tipuri de sinteza a sunetului folosite ptr. generarea tonurilor, cele mai utilizate tehnici sunt sinteza prin modulaţie în frecvenţă (FM) şi sinteza bazată pe eşantioane digitale (Sample/Wavetable) ...insa, reproducerea cea mai fidela a sunetelor si efectelor instrumentelor acustice (si implicit a celor traditionale, folosite in muzica populara, folclor si muzica lautareasca romaneasca) e posibila prin utilizarea sintetizatoarelor care au ca principiu de baza: 1. LINK: Click aici ! Sinteza aditivă e de departe cea mai permisivă și mai complexă (dar și cea mai complicată) dintre toate celelalte tipuri de sinteză a sunetului, fiind capabilă să recreeze de la zero absolut orice sunet prin suprapunerea armonicilor corespunzătoare. 2. LINK: Click aici ! Sinteza de sunet de tip wavetable care foloseste eşantioane digitale ptr. generarea de tonuri... Avantajul acestui tip de sinteza e faptul ca synth-urile care folosesc aceasta metoda de generare a tonurilor sunt polifonice si multitimbrale. Alt avantaj e reproducerea cu acurateţe a sunetelor unor instrumente prin tehnici bazate pe eşantioane digitale. Se utilizează eşantioane de calitate ridicată ale sunetelor diferitelor instrumente, care sunt înregistrate digital şi sunt redate atunci când este necesar. Eşantioanele vor conţine toate armonicile caracteristice ale instrumentelor (dacă rata de eşantionare este suficientă), astfel că prin redarea eantioanelor se vor obţine sunete foarte apropiate de cele originale. Dezavantajul este dimensiunea memoriei ROM care păstrează eşantioanele digitale. Multe plăci de sunet au un repertoriu de cel puţin 128 de instrumente, şi fiecare poate genera 128 de note. Rezultă un număr de 16.384 de eşantioane. Dimensiunea fiecărui eşantion influenţează calitatea sunetului. Chiar cu un număr relativ redus de octeţi pentru fiecare eşantion, va fi necesară o memorie ROM de dimensiune ridicată ...si deci, trebuie realizat un compromis între realismul sunetelor generate şi dimensiunea memoriei ROM în care se păstrează segmentele de sunete eşantionate ca intr-o tabelă cu forme de undă ale sunetelor. Unele plăci de sunet care utilizează această tehnică de sinteză dispun şi de o memorie RAM, în care se pot încărca o parte a eşantioanelor din memoria ROM pentru a fi modificate, sau se pot defini eşantioane pentru noi instrumente. Memoria ROM utilizată are dimensiuni cuprinse de obicei între 512 KB şi 6 MB, în funcţie de numărul de instrumente şi de calitatea eşantioanelor digitale. Un alt mare dejavantaj al acestei metode de sinteză e faptul ca nu poate ţine cont în totalitate de factori ca presiunea aplicată asupra arcuşului unei viori, poziţia arcuşului pe coarde sau viteza de deplasare a acestuia pe coardele instrumentului. Aceste variabile şi altele asemănătoare influenţează nu numai intensitatea notelor generate, dar, în cazul instrumentelor acustice reale, multe din aceste variabile determină de asemenea trăsăturile caracteristice ale notelor, pe care plăcile bazate pe sinteza wavetable nu le pot reproduce. In concluzie, aceast tip de sinteza de sunet folosita ptr. generarea tonurilor, reproduce cu acurateţe sunetul in sine al instrumentelor acustice, insa nu este suficient de expresiv în ceea ce priveste efectele caracteristice instrumentelor acustice. 3. LINK: Click aici ! Sinteza de sunet de tip physical modelling synthesis (waveguide) care ptr. generarea de tonuri foloseste procedeul de modelare fizică, tehnica cunoscuta si sub numele de VA (Virtual Acustic) În cazul acestei metode, este creat un model matematic al fiecărui instrument muzical, reprezentându-se fiecare piesă esenţială a instrumentului printr-o serie de ecuaţii matematice. Dacă ecuaţiile reprezintă cu precizie caracteristicile instrumentului, se poate realiza o simulare exactă a instrumentului. Acest model matematic este numit instrument virtual de către Yamaha, unul din iniţiatorii acestei metode. Sinteza unei note implică aplicarea acestui model, căruia i se furnizează toate variabilele necesare realizandu-se simularea instrumentului, în care forma de undă rezultată este determinată pe baza legilor fizicii. De exemplu, atunci când se apasă o clapă a unui sintetizator, viteza de apăsare a clapei va fi convertită de sintetizatorul care utilizează această metodă în valoarea corespunzătoare a energiei cu care trebuie suflat într-un flaut. Se vor calcula apoi oscilaţiile tubului şi ale aerului înconjurător, aceasta fiind însă doar o interpretare simplificată faţă de modelele sofisticate utilizate. Un dejavantaj al acestui tip de sinteza e faptul ca synth-urile de acest tip sunt de cele mai multe ori monofonice si sunt de asemenea instrumente solo, nu sunt multitimbrale, si asta deoarece e nevoie de un procesor extrem de puternic care sa prelucreze datele voluminoase si calculele extinse care sunt necesare pentru a genera un sunet în timp real ...si de aceea sinteza VA s-a limitat la reproducerea sunetelor acustice monofonoce! Sunetul altor instrumente, ca de exemplu pianul, poate fi reprodus cu o acurateţe mai mare utilizând metoda wavetable. Aceste instrumente se caracterizează prin faptul că sunt în general polifonice, şi astfel crează în cadrul compoziţiei muzicale armoniile piesei şi nu melodia solo. Un alt dejavantaj e ca nu poate sintetiza toate instrumentele muzicale, astfel că o placă de sunet bazată pe această tehnologie ar trebui utilizată împreună cu o placă wavetable, pentru a genera sunetele celorlalte instrumente. Insa, pentru instrumentele pe care le poate sintetiza, Yamaha susţine că rezultatele sunt mult superioare faţă de sinteza wavetable. Alt dejavantaj e faptul ca, din cauza numeroaselor simplificări care trebuie efectuate în cadrul modelului pentru a permite calculul acestuia în timp real, instrumentele modelate fizic nu pot atinge aceeaşi acurateţe a reproducerii care este disponibilă cu tehnologia wavetable. Un eşantion pe 16 biţi al unei singure note a pianului, de exemplu, va genera un sunet virtual identic cu nota originală, dar un model fizic al pianului ar necesita o modelare extensivă a unor elemente constructive complexe ale acestuia, şi ar trebui să ţină cont de interacţiunea fiecărei coarde cu toate celelalte, pentru a se obţine aceeaşi acurateţe.Totuşi, modelele fizice pot reproduce mai corect comportarea dinamică globală a instrumentelor muzicale comparativ cu metoda wavetable. Deşi sinteza wavetable poate genera sunetele cele mai realiste, ea nu este suficient de expresivă în cazul instrumentelor care pot produce o mare varietate de sunete în funcţie de modul de interpretare a muzicii la instrumentele respective. O mare parte din măiestria interpretării unei piese la un instrument muzical provine din controlul articulării individuale a fiecărei note, glissando, vibrato etc. etc, aspecte de care nu se ţine cont de către un sintetizator wavetable. Pe de altă parte, un model fizic relativ simplu al unui instrument poate răspunde în mod corespunzător la anumiţi parametri de intrare şi poate reproduce unele nuanţe care pot fi sesizate de ascultătorul unei piese interpretate la acel instrument. Deşi notele individuale pot fi reproduse cu acurateţe mai redusă decât în cazul sintezei wavetable, efectul global poate fi mult mai convingător: Obs: O simplificare a acestui tip de sinteza o constituie modelarea elementelor acustice ale instrumentului cu ajutorul ghidurilor de undă (waveguide). Un ghid de undă este format dintr-o pereche de construcţii computaţionale numite linii de întârziere, fiecare reprezentând o undă de presiune a sunetului care se deplasează într-o anumită direcţie. Aceste linii de întârziere acţionează pentru a transmite sunetul simulat în direcţii opuse în cadrul elementului acustic, iar unda de presiune totală din cadrul elementului este modelată prin suma semnalelor din cele două linii de întârziere. Deoarece liniile de întârziere reprezintă o analogie simplă şi precisă cu fizica propagării sunetului în elementul acustic, şi datorită faptului că interconectarea diferitelor elemente prin liniile de întârziere corespunzătoare poate fi descrisă prin relaţii matematice relativ simple, metoda ghidurilor de undă are ca rezultat un model fizic simplu şi eficient. 4. LINK: Click aici ! Sinteza de sunet de tip software care foloseste plugin-uri VST ptr. generarea de tonuri... O tehnologie foarte promitatoare, singurul impediment fiind in momentul de fata, instabilitatea dispozitivelor care sa proceseze si sa ruleze fara probleme, in timp real, aceasta tehnologie! 5. LINK: Click aici ! Sinteză de tip sample pe bază de eşantion care, in ultima vreme, a luat o mare amploare si i-a innebunit pe toti cu semplarea si reproducerea cat mai fidela a sunetelor si efectelor instrumentelor acustice si indeosebi a celor traditionale, folosite in muzica populara, folclor si muzica lautareasca romaneasca ...desi aceasta tehnica, comparativ cu metodele enumerate anterior, e mult inferioara din punct de vedere al calitatii sonore a reproducerii acestor instrumente! ...O abordare interesanta LINK: Click aici ! PS: ...Va invit sa discutam despre avantajele si dezavantajele tipurilor de sinteza folosita de generatoarele de sunet ale sintetizatoarelor si despre caracteristicile cele mai importante ale placilor de sunet care proceseaza si redau sunetul!!! [ Edited Thu May 16 2013, 11:15AM ] |
||
Back to top |
|
||
Cuslea_FM |
|
||
Registered Member #10858
Joined: Sat Mar 03 2012, 05:59PMPosts: 909 |
Un alt aspect foarte important despre care as vrea sa discutam, e placa de sunet, care, impreuna cu generatorul de sunet, au o deosebita importanta in ceea ce priveste valoarea calitativa a sunetului finit ...acestea fiind practic doua dintre cele mai importante componente ale orcarui instrument muzical electronic! Placa de sunet LINK: Click aici ! ...a se vedea si LINK: Click aici ! Adancimea/numarul de biti si rata de esantionare LINK: Click aici ! si LINK: Click aici ! Principalele caracteristici care sunt descrise în specificaţiile plăcilor de sunet: 1. Rezoluţia. Specifică dimensiunea în biţi a eşantioanelor, reprezentând un indicator al calităţii sunetului care este generat de placa de sunet. Se recomandă o rezoluţie de cel puţin 16 biţi. 2. Frecvenţa de eşantionare. Este specificată în KHz, fiind de asemenea un indicator de calitate a sunetului. Plăcile actuale au de obicei frecvenţe maxime de eşantionare de 44.1 KHz sau mai mari. 3. Metoda de sinteză a sunetului. Cele mai uzuale metode sunt sinteza FM şi sinteza Wavetable. Pentru o calitate mai ridicată a muzicii, se recomandă plăcile de sunet care utilizează sinteza Wavetable. Odată cu producţia de masă a circuitelor de sinteză audio, preţul acestor plăci a scăzut. 4. Dimensiunea memoriei ROM. Această specificaţie se referă la plăcile care utilizează sinteza Wavetable. Cele mai multe plăci au o memorie între 1 MB şi 4 MB. Cu cât dimensiunea memoriei este mai mare, cu atât calitatea eşantioanelor este mai ridicată. 5. Polifonia. Reprezintă numărul de voci, sau note, pe care le poate reproduce placa de sunet. Specificaţia trebuie luată în considerare mai ales dacă placa va fi utilizată pentru generarea muzicii MIDI. Standardul curent este de 32 de voci, dar rezultate bune se pot obţine şi cu un număr de peste 20 de voci, iar un număr de 16 este adecvat pentru compoziţiile uzuale. 6. Multi-timbralitatea. Nu trebuie confundată cu polifonia. Această specificaţie se referă la numărul maxim de instrumente care pot fi redate simultan. La cele mai multe plăci, standardul curent este de 16 instrumente. 7. Porturile. Se referă la conectorii de intrare şi de ieşire ai plăcii. Cele mai multe plăci au conectori audio pentru un microfon, o linie de intrare (pentru casetă sau CD), o linie de ieşire (pentru un amplificator extern), şi porturi MIDI de intrare şi de ieşire. Multe plăci au un amplificator audio încorporat, şi acestea au de asemenea un conector pentru difuzoare Funcţiile audio principale realizate de placa de sunet: 1. Înregistrarea semnalelor audio, care sunt preluate de la o linie de intrare (Line In) sau de la un microfon, şi sunt transformate în date digitale. În majoritatea sistemelor, pot fi realizate înregistrări stereo, cu frecvenţe de până la 44 KHz şi cu o dimensiune a eşantioanelor de 16 biţi pentru fiecare canal. Aceste caracteristici sunt echivalente cu o calitate audio de tip CD. 2. Redarea semnalelor audio înregistrate sub forma datelor digitale, în formate comprimate sau necomprimate, cum sunt fişierele de tip .WAV. Redarea audio poate fi controlată din punct de vedere al volumului, iar sunetul poate fi mixat cu alte surse audio dirijate la intrările mixerului audio. Redarea înregistrărilor digitale se poate realiza la nivelul calitativ asigurat de discurile CD audio. 3. Generarea unor tonuri muzicale şi realizarea unor efecte audio speciale cu ajutorul unui generator de semnal audio, care utilizează tehnica de sinteză FM. Ieşirile acestui generator pot fi de asemenea controlate din punct de vedere al volumului şi pot fi mixate cu alte intrări ale mixerului audio. Deoarece calitatea notelor muzicale generate prin efecte de sinteză FM nu este satisfăcătoare, acest tip de sinteză se foloseşte mai ales la jocurile video. 4. Redarea muzicii cu ajutorul unui sintetizator Wavetable, sau posibilitatea conectării unei alte plăci care utilizează acest tip de sinteză audio, prin intermediul unui conector. Sintetizatorul este controlat de către comenzile transmise printr-un port MIDI. [ Edited Fri Mar 30 2012, 11:41AM ] |
||
Back to top |
|
||
Cuslea_FM |
|
||
Registered Member #10858
Joined: Sat Mar 03 2012, 05:59PMPosts: 909 |
...Unele plăci de sunet utilizează o soluţie combinată a sintezei wavetable cu sinteza prin modelare fizică. De exemplu, plăcile de sunet din familia AWE64 ale firmei Creative Labs, care pot reda simultan 64 de voci, conţin un sintetizator wavetable cu 32 de voci (implementat prin hardware) combinat cu un sintetizator sofware de tip waveguide pentru alte 32 de voci. Se beneficiază astfel de avantajele ambelor metode, rezultatul fiind o reproducere a muzicii care se caracterizează atât prin acurateţe, cât şi prin fluenţă ...si astfel ca, prin utilizarea tehnologiei de sinteză celei mai adecvate pentru fiecare notă, se asigură atât reproducerea cu acurateţe a sunetelor, caracteristică sintezei wavetable, cât şi expresivitatea caracteristică tehnicilor de modelare fizică. În cazul acestui tip de plăci de sunet, se utilizează o asignare implicită a uneia din cele două tehnici la fiecare instrument. Această asignare poate fi modificată în mod explicit, dacă într-o compoziţie se doreşte asignarea unei anumite tehnologii la un anumit instrument. AWE32, SB32 şi AWE64 ...aceste plăci de sunet, având mai multe versiuni, sunt produse de firma Creative Labs. Versiunile AWE sunt echipate cu o memorie RAM de 512 KB, cu excepţia plăcii AWE64 Gold, care dispune de 4 MB de memorie RAM. Placa SB32 este livrată fără memorie RAM, dar această memorie poate fi adăugată ulterior. Plăcile AWE au fost proiectate pentru următoarele moduri de sinteză a sunetului: - General MIDI (GM); - General Standard (GS), standardul firmei Roland; - MT32, un submodul al firmei Roland, care este foarte răspândit. Placa SB32 nu poate utiliza decât modul GM, deoarece modurile GS şi MT32 necesită memorie RAM. Toate versiunile, cu excepţia AWE32 Value şi AWE64/Gold au socluri SIMM care se pot utiliza pentru extinderea memoriei RAM. Dimensiunea maximă a memoriei RAM este de 28 MB, sub forma a două module SIMM de câte 16 MB. Nu se poate utiliza o memorie RAM de 32 MB, deoarece 4 MB sunt rezervaţi pentru memoria ROM, chiar dacă placa este echipată cu o memorie ROM de dimensiune mai mică. Plăcile mai noi AWE64 şi AWE64 Gold utilizează extensii de memorie ale firmei Creative Labs în locul modulelor SIMM. Aceste plăci dispun de conectori pentru extensiile de memorie.Dimensiunea maximă a memoriei RAM este şi în acest caz de 28 MB. Plăcile AWE sunt echipate cu un procesor de semnal ASP/DSP/ CSP, utilizat pentru compresia în timp real a eşantioanelor la înregistrare sau decompresia eşantioanelor la redare. Toate plăcile utilizează acelaşi set de circuite ca şi placa Sound Blaster 16. Placa SB32 utilizează un set de circuite mai nou, numit Vibra. Deosebirea principală între setul Vibra şi vechiul set de circuite este că Vibra nu permite controlul analogic al tonurilor joase şi înalte (bass/treble). Nivelul de zgomot al setului de circuite Vibra este mai redus decât al vechiului set de circuite. Plăcile din această familie dispun de două tipuri de interfeţe pentru CD-ROM. Plăcile mai vechi au fost echipate cu interfaţa Multi CD (pentru unităţi Sony, Mitsumi şi Creative), iar cele mai noi au o interfaţă IDE la care se poate conecta orice unitate CD-ROM cu interfaţă IDE. Din cauza limitării ratei de transfer de către magistrala ISA, la interfaţa IDE se pot conecta unităţi CD-ROM cu viteza de maxim 8. Unităţile mai rapide trebuie conectate la interfaţa EIDE a calculatorului. Unele plăci sunt echipate cu un conector pentru o placă Wave Blaster, care se poate utiliza pentru extensia plăcii de sunet cu un alt sintetizator. Alţi producători dispun de propriile plăci de extensie, ca de exemplu Sound Canvas, şi acestea se pot cupla la conectorul Wave Blaster. O parte a plăcilor au şi un conector pentru o placă Modem Blaster, prin care se pot adăuga funcţii de telefonie şi comunicaţie plăcii de sunet. Un alt conector pentru aceste plăci este conectorul S/P-DIF, utilizat pentru ieşirea digitală. Ieşirea este conformă standardului Sony/Philips, astfel că plăcile pot fi conectate la majoritatea echipamentelor care dispun de o intrare digitală. Plăcile AWE64 realizează sinteza sunetului pe 64 de voci. Pentru 32 de voci se utilizează sinteza wavetable prin hardware, iar pentru celelalte voci se utilizează sinteza prin modelare fizică (waveguide), realizată prin software. Aceste plăci permit utilizarea tehnologiei Sound Font (fonturi de sunet), prin care utilizatorul poate reda notele muzicale utilizând un nou instrument, prin sinteza wavetable. Aceste fonturi de sunet reprezintă pentru sinteza sunetelor muzicale ceea ce reprezintă fonturile de caractere pentru aplicaţiile de procesare a documentelor. Există fonturi de sunet conţinând seturi de înregistrări de studio ale notelor individuale interpretate de muzicieni profesionişti la noi instrumente. Aceste fonturi conţin de asemenea instrucţiuni pentru sintetizator în ceea ce priveşte modul de articulare a fiecărei note, pe baza poziţiei în cadrul claviaturii, a detaliilor de interpretare a notelor, şi a setărilor unor controale utilizate de muzician, ca de exemplu pedalele de modulare. Utilizatorii pot produce şi propriile fonturi de sunet. Cu ajutorul unui program ca Vienna 2.0 SF Studio, se pot înregistra sunetele dorite, iar acestea se pot include în cadrul unui instrument. Prin încărcarea unor fonturi suplimentare în memoria plăcii de sunet, se pot extinde posibilităţile acesteia. Un sintetizator wavetable nu este un simplu dispozitiv pentru redarea sunetelor înregistrate. Pentru interpretarea muzicii este de o importanţă critică articularea fiecărei note. În cadrul formatului Sound Font se pot specifica peste 40 de parametri referitori la prelucrarea fiecărei note. Astfel este posibilă modularea notelor atât în amplitudine şi frecvenţă, cât şi ca timbru (prin filtrare). Placa AWE64 Gold îmbunătăţeşte placa AWE64 în mai multe moduri. În primul rând, memoria SoundFont a fost extinsă de la 512 KB la 4 MB. Este disponibilă o bibliotecă General MIDI de 4 MB, care se poate încărca în memoria RAM a plăcii, sau utilizatorul poate încărca în această memorie un set de sunete proprii. Electronica analogică a plăcii AWE64 Gold a fost proiectată pentru a asigura o calitate audio ridicată, păstrând în acelaşi timp compatibilitatea cu plăcile Sound Blaster în cadrul mediului calculatoarelor PC. Mediul electromagnetic al acestor calculatoare este însă ostil electronicii analogice. Din cauza frecvenţelor ridicate de comutare şi a circuitelor de prelucrare digitală care absorb puteri relativ mari, se produc zgomote pe liniile de alimentare şi interferenţe de radiofrecvenţă. Într-un asemenea mediu, este aproape imposibilă generarea semnalelor audio analogice care să asigure un sunet de înaltă fidelitate. Pentru a rezolva această problemă, placa AWE64 Gold realizează mixarea digitală a celor 20 de biţi ai sintetizatorului wavetable cu ieşirile sintetizatorului software, iar semnalul audio rezultat este transmis la o ieşire audio digitală sub formă codificată în formatul digital S/P-DIF. Acest semnal digital poate fi convertit în semnal audio analogic cu ajutorul unui convertor separat sau un aparat audio care acceptă semnale digitale în acest format. Rezultă astfel o calitate ireproşabilă a sunetului! [ Edited Tue Mar 20 2012, 10:56PM ] |
||
Back to top |
|
||
victorr |
|
||
Registered Member #9068
Joined: Tue Mar 16 2010, 10:05PMPosts: 909 |
Sinteza de sunet de tip physical modelling synthesis mi se pare o varianta de compromis intre calitatea sunetului si reproducerea articulatiilor.
|
||
Back to top |
|
||
sergiodani |
|
||
Registered Member #10126
Joined: Mon Apr 11 2011, 07:58PMPosts: 71 |
LINK: Click aici ! aranjorului cu semplere.
|
||
Back to top |
|
||
Cuslea_FM |
|
||
Registered Member #10858
Joined: Sat Mar 03 2012, 05:59PMPosts: 909 |
...Cateva detalii tehnice si despre placa de sunet RME Fireface UFX: LINK: Click aici ! [ Edited Tue Mar 20 2012, 11:00PM ] |
||
Back to top |
|
||
Cuslea_FM |
|
||
Registered Member #10858
Joined: Sat Mar 03 2012, 05:59PMPosts: 909 |
...După cum am mai spus în nenumarate rânduri, mă repet din nou cu speranţa că aşa poate voi reusi să-i fac să înţeleagă pe cât mai mulţi dintre utilizatorii de clape şi/sau module de sunet destinate producţiei muzicale: 1. În general cam tot ce înseamnă clape “de ultimă generaţie” (fie ele synth-uri, workstation-uri sau arranger-e) sunt de fapt cam aceleaşi clape vechi, dar într-un nou ambalaj, dichisite cu “touch-screen”-uri şi alte astfel de drăcovenii menite să ia ochii şi să-l facă pe om să dea banu' pe fiecare nou model apărut pe piaţă ...în mare parte, despre instrumentele muzicale electronice care sunt disponibile pe piaţă în zilele noaste şi despre tehnologia folosită de către aceste instrumente comparativ cu instrumentele muzicale electronice de odinioară, aş putea spune cu convingere că acestea au involuat într-o oarecare masură din următoarele puncte de vedere: a) Au involuat în ceea ce priveşte complexitatea posibilităţilor care să permită utilizatorilor libertatea de configurare după bunul plac a propriului instrument; b) Au involuat în ceea ce priveşte calitatea componentelor şi fiabilitatea; c) Au involuat în ceea ce priveşte posibilităţile de MIDI controlabilitate ...la acest capitol, multe dintre clapele vechi sunt net superioare comparativ cu majoritatea clapelor noi, plus că cele vechi au câte două porturi MIDI iar majoritatea clapelor noi au doar un singur port; d) Au stagnat în ceea ce priveşte motoarele şi sintezele de sunet ...în afară de sinteza de sunet “VST” (implementată doar de câţiva producători în unele modele de clape) şi “Sample Modeling” (cere deocamdată nu e implementată în nici o clapă), în materie de sinteze de sunet nu prea s-a mai venit cu nimic nou, astfel că, chiar şi cele mai recente dintre clapele astea noi şi dichisite nevoie mare, folosesc de fapt cam aceleaşi motoare şi sintezele de sunet inventate acum mulţi ani de zile în urmă, niciuna neavând implementată vreo nouă tehnologie care să revoluţioneze cu ceva lumea instrumentelor muzicale electronice, şi în speţă a clapelor, fie ele synth-uri, workstation-uri sau arranger-e; Reamintesc la acest capitol că singurele înbunătăţiri în ceea ce SOUND-ul au fost aduse unora dintre clapele noi cu sampler, prin scimbarea ratei de eşantionare la 24 de biţi / 44 100 Hz – STEREO de la 16bit / 44100Hz – MONO ... şi în rest cam CIUCIU. Cu siguranţă s-a recurs în mod vădit la aceste restricţionări, deoarece producatori de instrumente muzicale electronice şi-au dat seama că au dat cam prea mult utilizatorilor, şi că, dând prea mult dintr-o dată îşi taie astfel singuri creaca de sub picioare, ptr. că noi utilizatorii nu mai depindem de fiecare model nou pe care-l scot ei pe piată! Aşa însă, în momentul de faţă, utilizatorii sunt obligaţi să achiziţioneze mereu câte-un model nou care iese pe piaţă, ca să poata beneficia de câte ceva din ceea ce mai dau producatorii cu ţârâita ...noi utilizatorii ne bucurăm ca nişte căţeluşi la noile posibilităţi pe care le oferă câte-un model nou sau câte-un OS-işor pe care ni-l mai aruncă producatorii din când în când , iar producatorii se bucură de continuitatea câştigurilor care le sunt asigurate astfel pe termen lung ...şi uite-aşa, toţi împreună vom trăi fericiţi până la adânci bătrâneţi (spre norocul şi câştigul lor) şi până cand moartea ne va despărţi (spre ghinionul şi prejudiciul material al lor) Oricum, din toate cele scrise anterior, de reţinut e faptul că toate clapele fabricate până prin anii 2000 aşa chiar au fost făcute cu simţ de răspundere, datorită concurenţei la sânge care era pe vremea aceea între principalii producători, în lupta ptr. obţinerea faimei şi supremaţiei pe piaţa instrumentelor muzicale electronice şi în speţă a clapelor ...acum însă, doar banu' contează, restul e can-can 2. Tipologia si valorea calitativa a sunetelor unui sintetizator e determinata in primul rand de tipul sintezei folosite ptr. generarea tonurilor si de fidelitatea placii de sunet (cu toate componentele ei) care proceseaza si reda sunetul! Sample-ul este de fapt o copie a sunetului real al unui instrument si niciodata o copie nu va putea atinge nivelul calitativ al originalului ...si cu atat mai putin nu va putea vreodata sa fie mai calitativ decat originalul ...astfel ca un ton semplat (indiferent de clapa sau de brand) nu va suna niciodata ca si tonul original dupa care a fost facut sample-ul respectiv, asta e lege ...Si poate asa vor intelege vreodata si cei care se chinuie sa sempleze diferiteite instrumente si sa le faca sa sune cat mai real, ca sinteza de tip sample folosita ptr. generarea tonurilor este de fapt o sinteza relativ simpla, de compromis intre pret si calitate, principalul motiv ptr. care acest tip de sinteza este foarte folosit de catre producatorii de clape fiind acela ca necesita o putere de procesare mai scazuta (adica pot fi folosite si placi de sunet mai ieftine care sa proceseze si sa redea sunetul) si implicit costuri mai mici ptr. productia clapelor ...si ca altele (mult mai costisitoare) sunt de fapt sintezele de sunet folosite ptr. generarea tonurilor care reproduc cel mai fidel sunetele si efectele instrumentelor acustice si implicit a celor traditionale, folosite in muzica populara, folclor si muzica lautareasca romaneasca ...dar si a oricaror alte tipologii de tonuri folosite si in alte genuri muzicale! ...Si daca vreounu' dintre noi (care lucram dupa ureche si pe bajbaite) isi inchipuie ca vom reusi noi vreodata sa semplam un ton facandu-l totodata sa sune mai bine decat tonurile create de inginerii super-extra-mega specializati care lucreaza ptr. marii producatori de clape avand la dispozitie tehnologie de ultima generatie, atunci, inseamna ca ne lipseste cu desavarsire simtul realitatii! [ Edited Sun Jun 02 2013, 01:12PM ] |
||
Back to top |
|
||
NxSound |
|
||
Registered Member #2689
Joined: Wed Oct 29 2008, 04:22PMPosts: 819 |
hardware sau soft e o intrebare cu mai multe raspunsuri
|
||
Back to top |
|
||
Cuslea_FM |
|
||
Registered Member #10858
Joined: Sat Mar 03 2012, 05:59PMPosts: 909 |
NxSound a scris ... hardware sau soft e o intrebare cu mai multe raspunsuri În mod clar software-ul e viitorul în ceea ce priveşte generatoarele de sunet pe baza sintezelor sample/wavetable, care utilizează eşantioane digitale (wave-uri), din următoarele motive: - PC-urile oferă posibilităţi infinit mai mari pe partea de procesare a sunetului, datorită puterii mult mai mari a noilor DSP-uri cu care sunt echipate PC-urile de azi; - în cazul sintezelor de sunet sample / wavetable, calitatea şi fidelitatea sunetului sunt direct proporţionale cu dimensiunea memoriei care să permită stocarea unor eşantioane de dimensiuni mari şi implicit mai calitative, memorie care în cazul PC-urilor e considerabil mai mare dacât cea a clapelor hardware. Referitor la acest aspect, singurul inconvenient e însă instabilitatea platformelor PC care să proceseze şi să ruleze fără probleme, în timp real, aceste software! Hardware-ul nu are probleme referitor la procesarea şi rularea fără probleme, în timp real, a tehnologiei folosite ptr. generarea sunetelor, şi asta deoarece hardware-ul dispune de DSP dedicat ptr. procesare ...însă, e mult mai limitat decat un PC în ceea ce priveşte calitatea şi fidelitatea sunetului şi a posibilitaţilor pe care le oferă utilizatorului pe partea de prelucrare, şi asta datorita puterii de procesare mai scazute a DSP-ului utilizat la procesarea sunetului şi a memoriei mult mai mici de care dispune, memorie în care se pot stoca eşantioane de dimensiuni mai mici şi implicit mai slabe calitativ! ...Ideală ar fi o clapă hardware gen PC, care să fie perfect upgradabilă pe partea de software ...astfel n-ar mai fi nevoie să tot schinbăm clapele în fiecare an, ci cu un simplu update la soft ai avea o clapă nouă. Deocamdată însă nu există aşa ceva (deşi dealungul timpului au fost câteva branduri care au încercat producerea unor astfel de modele) ...şi asta nu ptr. că nu s-ar putea face, ci ptr. că dacă ar exista o astfel de clapă, ar cumpăra-o omu' acum şi ar mai schimba-o doar peste ani buni, când s-ar paradi de tot ...lucru complet neconvenabil ptr. un producător, al cărui scop primordial e la urma urmei câştigul cât mai mare din vânzări cât mai multe şi cât mai dese cu putinţă ...aşa că, nu ştiu dacă vom pupa noi vreodată o astfel de clapă de la vreunul dintre producători 8-< ...De ex. în clipul urmator a fost facuta o comparatie de sound pe acelasi set de instrumente, în clip ruland mai întai Motif XF, apoi Kontakt 4: ...Deocamdata all in one nu exista ...si în consecinta, ptr. obtinerea celui mai bun sound în ceea ce priveste generatoarele de ton pe baza de eşantioane digitale, puneti plus în loc de versus între Motif XF (best hardware sample playback workstation) si Kontakt ...sau EastWest, Omnishpere, Trilian, Nexus, Vienna sau alte biblioteci de sunete LINK: Click aici ! în functie de necesitatile fiecaruia ...Apropo, in opinia voastra care e de fapt cel mai bun software in ceea ce priveste reproducerea cea mai fidela a sunetelor si efectelor instrumentelor acustice (si implicit a celor traditionale, folosite in muzica populara, folclor si muzica lautareasca romaneasca)??? [ Edited Sun Jun 02 2013, 03:24PM ] |
||
Back to top |
|
||
Go to page >> | |
Powered by Clape.ro
Comentarii noi
[download] Set Korg Pa4X ABX Oct 2024 Posted by miki67 on 24 Nov : 11:06
@ionut74, am convertit tot ce mi-ai cerut, dar ca să intre în 256 mega decompensați, a trebuit să cobor toate samplerele la 22000khz. Sper ca rezultatul sa fie satisfăcător. L-am u [more ...]
[download] Set Korg Pa4X ABX Oct 2024 Posted by ionut74 on 21 Nov : 11:48
Folclor, paduri și performanțe, mulțumesc mult, știu că e de muncă, când poți,am 256mb RAM
[download] Set Korg Pa2x Pro ROSON 2016-2017 Posted by tomyy29 on 20 Nov : 22:41
pa manager spune ca ar fi de pa3 nu pa2
[download] Set Korg Pa4X ABX Oct 2024 Posted by miki67 on 19 Nov : 15:43
Cu plăcere băieți!@ionut74, pentru pa2x se poate in limita memoriei. In primul rand să îmi spui daca ai ram 256 mega, apoi să îmi spui ce dorești din set , pentru că tot nu se poat [more ...]
[download] Set Korg Pa4X ABX Oct 2024 Posted by ady81 on 19 Nov : 14:05
Frumos gest!Multumim!
|
|
"Cu cât ai mai mult succes, cu atât devii mai mult un produs al ceva care generează bani."
FB