Forums
Clape.ro :: Forums :: Instrumente cu clape :: Discutii, dezbateri despre clape |
|
<< Previous thread | Next thread >> |
Samplerele sunt doar 0110110110001?? |
Go to page >> | |
Moderators: admin, Robert Craciun, pustiulica, angelitto
|
Author | Post | ||
DorinelParadox |
|
||
Registered Member #6316
Joined: Thu Feb 19 2009, 11:09AMPosts: 1250 |
Samplerele sunt doar 0110110110001??Calitatea sunetului ,dinamica,armonicele,sunt puse in evidenta functie de calitatea COMVERTORILOR OUT la un instrument ??de unde vine sunetul STERIL la un instrument DIGITAL? PS (Fiecare firma producatoare are un iz specific,probabil un Eq PRESET pe OUT) |
||
Back to top |
|
||
ady-pc |
|
||
Registered Member #9870
Joined: Wed Sep 29 2010, 12:55PMPosts: 349 |
cred ca la origine au tot sunetele naturale
|
||
Back to top |
|
||
nicu_studio |
|
||
Registered Member #2164
Joined: Fri Oct 10 2008, 07:21PMPosts: 90 |
Dorinel, nu samplerele sunt siruri de 0 si 1 ci sample-urile. Samplerul este cel care prelucreaza si reda un sample. In cazul nostru sample-ul se refera la esantionul preluat dintr-un sunet natural inregistrat din format analog si transformat in format digital adica 0 si 1 prin intermediul unui ADC (Analog to Digital Converter).Sigur ca conteaza foarte mult calitatea convertorului DAC (Digital to Analog Converter) la iesire de aceea exista diferente de la model de clapa la altul mai ales cele cu sampler pentru ca se lucreaza foarte mult la placile de sunet care contin de fapt DAC -ul .
|
||
Back to top |
|
||
NxSound |
|
||
Registered Member #2689
Joined: Wed Oct 29 2008, 04:22PMPosts: 819 |
calitatea convertorului ! pai daca am facut tot in pc. am mutat pe hard de la clapa si lam incarcat in ram nu prea vad prin ce convertori mai trece acum sper sa nu fi inteles gresit
|
||
Back to top |
|
||
cminor |
|
||
Registered Member #55
Joined: Fri May 30 2008, 10:44PMPosts: 2877 |
NX ai facut tot in PC ce? Sinteza de sunet sau ce? Daca folosesti samplere care au fost trase prost, tot prost va suna si pe o placa de sunet Avalon. Dorinele, ca sa intelegi, prin conversia analog digital, de fapt se creaza tridimensional o imagine a sunetului, ca vibratie. Cu cat punctele de desenare (sample rate) si valorile la care se scriu ele ca volume (bit rate), cu atat desenarea este mai precisa. Ca sa intelegi mai exact, incearca sa desenezi Mona Lisa din 10 linii drepte si 10 puncte de legatura intre linii. Nu vei reusi. din 1000 vei face o naluca patratoasa. etc. Toate formele curbe ale unui wave, este de fapt o multitudine de puncte unite prin linii drepte. Un cerc de exemplu, este un poligon cu un numar infinit de laturi. alt exemplu in imagini. desi acest sunet, Sinusoida, ar trebui sa fie o forma de unda care oscileaza perfect ca unda rotunda... daca intram cu zoom mult ajungem la ? linii drepte intre punctele de care ziceam. Cu cat punctele sunt mai dese, cu atat trasarea este mai exacta. Mai explicit de atat nu pot sa fiu. este ca la culori. Exista verde in mii de nuante. daca poti masura in cisterne cat albastru si cat galben sa combini, nu vei reusi sa obtii verdele exact atunci cand tu ai de amestecat intr-o galeata. daca poti picura cate putin, vei putea doza. daca ai mai multe puncte (trasarea formei) si poti sa le urci/cobori pe scara de volume in multe trepte, atunci ai din ce in ce o reprezentare mai buna |
||
Back to top |
|
||
victorr |
|
||
Registered Member #9068
Joined: Tue Mar 16 2010, 10:05PMPosts: 909 |
cminor, interesante explicatiile tale. Atunci cum se face ca daca luam aceleasi sunete .wav si le bagam intr 2 clape diferite cu sampler, ambele cu 16 bit 44100 khz, nu vor suna la fel? |
||
Back to top |
|
||
ciury |
|
||
Registered Member #5922
Joined: Mon Feb 09 2009, 03:10PMPosts: 710 |
Hai sa ma bag si eu pe aici ca de astea stiu ) CMinor a explicat foarte bine si cred pe intelesul tuturor cum este cu "rezolutia sunetului". Cu cat captezi mai mult din realitate cu atat ce ai captat va oglindi realitatea. Este exact ca la video. Ochiul uman are o rezolutie de 576 de megapixeli dar cu cea mai performanta camera nu poti capta decat maxim 36,3 MP (D800 de la Nikon). Iar daca pui acea imagine pe un dispay care are maxim 287 MP (Hiperspace), acea imagine va fi perceputa de catre ochiul uman deformata fata de realitate. Adica daca te uiti la aceasi imagine pe viu si pe monitor una langa alta cea de pe viu va fi net superioara celei de pe monior. Asa si cu sunetul. Acesta depinde de puterea de captura a microfonului, de puterea de codare a placii de sunet pe care inregistrezi sunetul, de puterea de procesare a computerului si a suftului, apoi de puterea de redare a placii de sunet pe care se reda, apoi a bixelor, si nu in ultumul rand a convertoarelor analogic digital. |
||
Back to top |
|
||
DorinelParadox |
|
||
Registered Member #6316
Joined: Thu Feb 19 2009, 11:09AMPosts: 1250 |
ciury a scris ... Hai sa ma bag si eu pe aici ca de astea stiu ) CMinor a explicat foarte bine si cred pe intelesul tuturor cum este cu "rezolutia sunetului". Cu cat captezi mai mult din realitate cu atat ce ai captat va oglindi realitatea. Este exact ca la video. Ochiul uman are o rezolutie de 576 de megapixeli dar cu cea mai performanta camera nu poti capta decat maxim 36,3 MP (D800 de la Nikon). Iar daca pui acea imagine pe un dispay care are maxim 287 MP (Hiperspace), acea imagine va fi perceputa de catre ochiul uman deformata fata de realitate. Adica daca te uiti la aceasi imagine pe viu si pe monitor una langa alta cea de pe viu va fi net superioara celei de pe monior. Asa si cu sunetul. Acesta depinde de puterea de captura a microfonului, de puterea de codare a placii de sunet pe care inregistrezi sunetul, de puterea de procesare a computerului si a suftului, apoi de puterea de redare a placii de sunet pe care se reda, apoi a bixelor, si nu in ultumul rand a convertoarelorAici este buba analogic digital. Mare adevar ai grait!!!Cred ca va mai curge multi ani de acum inainte apa pe Dunare,pana va suna samplesurile in clape la o calitate multumitoare. LINK: Click aici ! [ Edited Sat Feb 11 2012, 03:29AM ] |
||
Back to top |
|
||
huzumsorin |
|
||
Registered Member #8800
Joined: Thu Jan 21 2010, 08:27AMPosts: 425 |
victorr a scris ... cminor, interesante explicatiile tale. Atunci cum se face ca daca luam aceleasi sunete .wav si le bagam intr 2 clape diferite cu sampler, ambele cu 16 bit 44100 khz, nu vor suna la fel? nu suna acelasi sampler in acelasi model de clapa la doua persoane diferite , d-apoi la 2 clape diferite...... nici atat . |
||
Back to top |
|
||
victorr |
|
||
Registered Member #9068
Joined: Tue Mar 16 2010, 10:05PMPosts: 909 |
Bine, dar de ce? Aceleasi wav-uri, fara editare fara efecte. Incerc sa inteleg ceva. |
||
Back to top |
|
||
Go to page >> | |
Powered by Clape.ro
Comentarii noi
[download] ABXoct2024pa2xFolc. Posted by alex-lx on 25 Nov : 14:24
Si de la mine un multumesc. 👍
[download] ABXoct2024pa2xFolc. Posted by ionut74 on 25 Nov : 13:10
multumesc mult in numele celor cu clape mai vechi(pa800,pa2),pentru efortul depus
[download] Set Korg Pa4X ABX Oct 2024 Posted by miki67 on 24 Nov : 11:06
@ionut74, am convertit tot ce mi-ai cerut, dar ca să intre în 256 mega decompensați, a trebuit să cobor toate samplerele la 22000khz. Sper ca rezultatul sa fie satisfăcător. L-am u [more ...]
[download] Set Korg Pa4X ABX Oct 2024 Posted by ionut74 on 21 Nov : 11:48
Folclor, paduri și performanțe, mulțumesc mult, știu că e de muncă, când poți,am 256mb RAM
[download] Set Korg Pa2x Pro ROSON 2016-2017 Posted by tomyy29 on 20 Nov : 22:41
pa manager spune ca ar fi de pa3 nu pa2
|
|
"Cu cât ai mai mult succes, cu atât devii mai mult un produs al ceva care generează bani."
FB