Forums

Clape.ro :: Forums :: Instrumente cu clape :: Discutii, dezbateri despre clape
 
<< Previous thread | Next thread >>
Samplerele sunt doar 0110110110001??
Go to page       >>  
Moderators: admin, Robert Craciun, pustiulica, angelitto
Author Post
DorinelParadox
Thu, 09 Feb 2012, 07:13PM

Registered Member #6316
Joined: 19 Feb 2009
Posts: 1250
Samplerele sunt doar 0110110110001??Calitatea sunetului ,dinamica,armonicele,sunt puse in evidenta functie de calitatea COMVERTORILOR OUT la un instrument ??de unde vine sunetul STERIL la un instrument DIGITAL?



PS (Fiecare firma producatoare are un iz specific,probabil un Eq PRESET pe OUT)

Back to top
ady-pc
Thu, 09 Feb 2012, 07:55PM
Guest
cred ca la origine au tot sunetele naturale

Back to top
nicu_studio
Thu, 09 Feb 2012, 09:18PM
Registered Member #2164
Joined: 10 Oct 2008
Posts: 90
Dorinel, nu samplerele sunt siruri de 0 si 1 ci sample-urile. Samplerul este cel care prelucreaza si reda un sample. In cazul nostru sample-ul se refera la esantionul preluat dintr-un sunet natural inregistrat din format analog si transformat in format digital adica 0 si 1 prin intermediul unui ADC (Analog to Digital Converter).Sigur ca conteaza foarte mult calitatea convertorului DAC (Digital to Analog Converter) la iesire de aceea exista diferente de la model de clapa la altul mai ales cele cu sampler pentru ca se lucreaza foarte mult la placile de sunet care contin de fapt DAC -ul .

Back to top
NxSound
Fri, 10 Feb 2012, 01:50AM

Registered Member #2689
Joined: 29 Oct 2008
Posts: 820
calitatea convertorului ! pai daca am facut tot in pc. am mutat pe hard de la clapa si lam incarcat in ram nu prea vad prin ce convertori mai trece acum sper sa nu fi inteles gresit

Back to top
cminor
Fri, 10 Feb 2012, 07:49AM

Registered Member #55
Joined: 30 May 2008
Posts: 2879
NX ai facut tot in PC ce? Sinteza de sunet sau ce?
Daca folosesti samplere care au fost trase prost, tot prost va suna si pe o placa de sunet Avalon.

Dorinele, ca sa intelegi, prin conversia analog digital, de fapt se creaza tridimensional o imagine a sunetului, ca vibratie.
Cu cat punctele de desenare (sample rate) si valorile la care se scriu ele ca volume (bit rate), cu atat desenarea este mai precisa.
Ca sa intelegi mai exact, incearca sa desenezi Mona Lisa din 10 linii drepte si 10 puncte de legatura intre linii.
Nu vei reusi.
din 1000 vei face o naluca patratoasa.
etc.
Toate formele curbe ale unui wave, este de fapt o multitudine de puncte unite prin linii drepte.
Un cerc de exemplu, este un poligon cu un numar infinit de laturi.

alt exemplu in imagini.
desi acest sunet, Sinusoida, ar trebui sa fie o forma de unda care oscileaza perfect ca unda rotunda...
daca intram cu zoom mult ajungem la ?
linii drepte intre punctele de care ziceam.











Cu cat punctele sunt mai dese, cu atat trasarea este mai exacta.
Mai explicit de atat nu pot sa fiu.

este ca la culori.
Exista verde in mii de nuante.
daca poti masura in cisterne cat albastru si cat galben sa combini, nu vei reusi sa obtii verdele exact atunci cand tu ai de amestecat intr-o galeata.
daca poti picura cate putin, vei putea doza.

daca ai mai multe puncte (trasarea formei) si poti sa le urci/cobori pe scara de volume in multe trepte, atunci ai din ce in ce o reprezentare mai buna

Back to top
victorr
Fri, 10 Feb 2012, 04:36PM
Registered Member #9068
Joined: 16 Mar 2010
Posts: 909
cminor, interesante explicatiile tale.
Atunci cum se face ca daca luam aceleasi sunete .wav si le bagam intr 2 clape diferite cu sampler, ambele cu 16 bit 44100 khz, nu vor suna la fel?

Back to top
ciury
Fri, 10 Feb 2012, 09:02PM
Registered Member #5922
Joined: 09 Feb 2009
Posts: 710
Hai sa ma bag si eu pe aici ca de astea stiu ../../images/emotes/yahoo/yahoo_happy.gif )
CMinor a explicat foarte bine si cred pe intelesul tuturor cum este cu "rezolutia sunetului".
Cu cat captezi mai mult din realitate cu atat ce ai captat va oglindi realitatea.
Este exact ca la video.
Ochiul uman are o rezolutie de 576 de megapixeli dar cu cea mai performanta camera nu poti capta
decat maxim 36,3 MP (D800 de la Nikon).
Iar daca pui acea imagine pe un dispay care are maxim 287 MP (Hiperspace), acea imagine va fi perceputa
de catre ochiul uman deformata fata de realitate.
Adica daca te uiti la aceasi imagine pe viu si pe monitor una langa alta cea de pe viu va fi net superioara celei de pe monior.
Asa si cu sunetul.
Acesta depinde de puterea de captura a microfonului, de puterea de codare a placii de sunet pe care
inregistrezi sunetul, de puterea de procesare a computerului si a suftului, apoi de puterea de redare
a placii de sunet pe care se reda, apoi a bixelor, si nu in ultumul rand a convertoarelor
analogic digital.

Back to top
DorinelParadox
Sat, 11 Feb 2012, 03:25AM

Registered Member #6316
Joined: 19 Feb 2009
Posts: 1250
ciury a scris ...

Hai sa ma bag si eu pe aici ca de astea stiu ../../images/emotes/yahoo/yahoo_happy.gif )
CMinor a explicat foarte bine si cred pe intelesul tuturor cum este cu "rezolutia sunetului".
Cu cat captezi mai mult din realitate cu atat ce ai captat va oglindi realitatea.
Este exact ca la video.
Ochiul uman are o rezolutie de 576 de megapixeli dar cu cea mai performanta camera nu poti capta
decat maxim 36,3 MP (D800 de la Nikon).
Iar daca pui acea imagine pe un dispay care are maxim 287 MP (Hiperspace), acea imagine va fi perceputa
de catre ochiul uman deformata fata de realitate.
Adica daca te uiti la aceasi imagine pe viu si pe monitor una langa alta cea de pe viu va fi net superioara celei de pe monior.
Asa si cu sunetul.
Acesta depinde de puterea de captura a microfonului, de puterea de codare a placii de sunet pe care
inregistrezi sunetul, de puterea de procesare a computerului si a suftului, apoi de puterea de redare
a placii de sunet pe care se reda, apoi a bixelor, si nu in ultumul rand a convertoarelorAici este buba
analogic digital.


Mare adevar ai grait!!!Cred ca va mai curge multi ani de acum inainte apa pe Dunare,pana va suna samplesurile in clape la o calitate multumitoare.


LINK: Click aici !


[ Edited Sat, 11 Feb 2012, 03:29AM ]


Back to top
huzumsorin
Sat, 11 Feb 2012, 08:25AM

Registered Member #8800
Joined: 21 Jan 2010
Posts: 427
victorr a scris ...

cminor, interesante explicatiile tale.
Atunci cum se face ca daca luam aceleasi sunete .wav si le bagam intr 2 clape diferite cu sampler, ambele cu 16 bit 44100 khz, nu vor suna la fel?

nu suna acelasi sampler in acelasi model de clapa la doua persoane diferite , d-apoi la 2 clape diferite...... nici atat .

Back to top
victorr
Sat, 11 Feb 2012, 09:51AM
Registered Member #9068
Joined: 16 Mar 2010
Posts: 909
Bine, dar de ce? Aceleasi wav-uri, fara editare fara efecte.
Incerc sa inteleg ceva.

Back to top
Go to page       >>   

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF
Powered by Clape.ro


Comentarii noi


[download] Korg set from Yamaha - andrzejre Latest comment Posted by andrzejre on 25 Feb 2025, 09:04
I am asking the admin to move the file to the Yamaha section, because it is a Korg pack for Yamaha. Sorry for the mistake in the description.


[download] Raul Stefoni, Korg PA 4 Latest comment Posted by adrian.daniel on 23 Feb 2025, 18:11
Varza pentru murat !!!!!!!!!!!!!!


[download] Style-uri Craciun Korg(Pa300,Pa600,Pa900,Pa3x,Pa4x) Latest comment Posted by Bogdan_25 on 23 Feb 2025, 08:55
Multumim!


[download] Marius TALENT PA5.KST.part1 Latest comment Posted by alex-lx on 21 Feb 2025, 18:04
Multumesc ady81


[download] J-M Jarre styles for Yamaha Latest comment Posted by mihaidor on 21 Feb 2025, 12:20
Mulțumesc pentru această oportunitate. Si eu am creat în modul original style-uri dar mai ales tonurile speciale cu RoboSampler și Awave 12 din VST-uri cu instrumentele maestrului [more ...]


Siteul Muzicantilor


Mobile Theme Setări confidenţialitate

Sitemap