Forums

Clape.ro :: Forums :: Mic forum pentru incepatori ! :: Sfaturi, raspunsuri pentru incepatori
 
<< Previous thread | Next thread >>
Acorduri si Game
Go to page   <<        >>  
Moderators: admin, Robert Craciun, pustiulica, angelitto
Author Post
Cisnadian
Thu, 12 Jun 2014, 04:15PM
Guest
@ ciury
Cred ca explicatia e cam asa :
Daca urmaresti atent firul melodic la momentul schimbarii armoniei
avem nota "Re" , aceasta nota face parte din acordul Sol major
( Sol-Si-Re) si NU se regaseste in acordul Fa major ( Fa-La-Do)

Notele: Do Do Re Mi Do , Re Re Mi Do

Text : .Podul de piatra , sa daramat

Acomp: Do....................Sol...........Do

Back to top
ciury
Thu, 12 Jun 2014, 04:50PM
Registered Member #5922
Joined: 09 Feb 2009
Posts: 710
oooooooooooooo FElicitariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Am intrebat multi si nu au stiut sau nu au vrut sa imi raspunda.
DA acesta este ecplicatia

Acum inca o intrebare......care este exolicatia teoretica (nu cea empirica bazata pe ureche cand melodia se ridica sau coboara) in baza careia stim ca ACOLO trebuie schimbat acordul?

[ Edited Thu, 12 Jun 2014, 04:56PM ]


Back to top
lupica
Thu, 12 Jun 2014, 09:29PM
Guest
...tot la ureche ajungem domnule.Muzica este o arta. Nu este mecanica,electronica sau fizica. Este arta...si in acest domeniu se depune suflet,inima,afectiune,....si multa munca. Indivizi ca dumneata nu vor reusi niciodata sa aiba succes in arta,pentru ca ...actioneaza mecanic.

Back to top
arald73
Fri, 13 Jun 2014, 12:08AM
Guest
Cisnadian a scris ...

@ ciury
Cred ca explicatia e cam asa :
Daca urmaresti atent firul melodic la momentul schimbarii armoniei
avem nota "Re" , aceasta nota face parte din acordul Sol major
( Sol-Si-Re) si NU se regaseste in acordul Fa major ( Fa-La-Do)

Notele: Do Do Re Mi Do , Re Re Mi Do

Text : .Podul de piatra , sa daramat

Acomp: Do....................Sol...........Do



....si acelasi re de care vorbiti domnia voastra face parte sin acordul Fm6 (Fa minor 6)...care se rezolva tot la C(Do major)....




Back to top
Cisnadian
Fri, 13 Jun 2014, 09:32AM
Guest
Dl. Arald ,
multumim pentru ajutor , va rugam ati putea nota pe partitura un acompaniament mai "colorat" sa zic asa , cred ca multora ne-ar fi de folos.

Back to top
ciury
Fri, 13 Jun 2014, 02:46PM
Registered Member #5922
Joined: 09 Feb 2009
Posts: 710
lupica a scris ...

...tot la ureche ajungem domnule.Muzica este o arta. Nu este mecanica,electronica sau fizica. Este arta...si in acest domeniu se depune suflet,inima,afectiune,....si multa munca. Indivizi ca dumneata nu vor reusi niciodata sa aiba succes in arta,pentru ca ...actioneaza mecanic.


Inainte sa faci sculpturi inveti cum sa dai cu dalta.....nu exista arta fara logica ....geniile se nasc cu logica....asa ca sa stiti si voi

Si acum revenind la muzica....cum a zis si domnul profesor Arald pe care il asteptam sa apara....acolo la RE inveti logic ca sunt doua acorduri G si Fm6 ....asta este logica...apoi simtul artistic si urechea iti spun ce sa alegi dintre ele

Doar geniile se bazeaza doar pe ureche....si canta bine....restul care se bazeaza doar pe ureche AU DOAR IMPRESIA ca o fac bine...iar daca chiar o fac bine SUNT GENII

Gusturile , incep sa fie valabile de la un anumit nivel in sus...pana atunci e ori BINE ori GRESIT

[ Edited Fri, 13 Jun 2014, 05:41PM ]


Back to top
arald73
Sat, 14 Jun 2014, 08:12PM
Guest
Hai sa dezvoltam subiectul in mod gradual la nivelul de intelegere al tuturor. Titlul acestui thread este ''Acorduri si Game'' (desi in mod firesc ar fi trebuit sa fie invers), si observ ca deja ati trecut la armonizari (mai simple sau mai complexe). Este foarte important sa intelegem notiunea de gama, mod (major sau minor), tonalitate, acord. Si...ca sa putem intelege aceste lucururi avem obligatoriu nevoie sa cunoastem notiunea de interval muzical (intervale muzicale simple si compuse)...si notiunea de alteratie muzicala (diez, bemol, becar, dublu bemol, dublu diez...desigur cei mai experimentati dintre domniile dumneavoastra lucrati probabil si cu sfertul de ton)....Frumos ar fi sa studiem fiecare Capitol in parte, chiar fiecare gama (pentru a intelege anumite particularitati...in felul asta se mai odihneste si butonul transpose...). Dupa cred putem sa incepem sa ''ne certam'' pe tot felul de armonii scholastice sau ''mai colorate''. Eu sunt dispus sa ajut astept colaboratori...

Back to top
ciury
Mon, 16 Jun 2014, 10:43AM
Registered Member #5922
Joined: 09 Feb 2009
Posts: 710
eu am citit teoria muzicii domnule profesor si am incecat sa inteleg de la cei 432 de Hz rotunjiti la 440 ai notei "La" pana la modulatile din folclor. Si ma bucur ca sunteti langa noi.

Am inteles asadar ca distanta in hert dintre doua note din octave diferite este 440 Hz si ca acesta "Ocatava" este intervalul de la care s-a plecat el cuprinzand 7 sunete naturale si 5 alteratii ale acestora.

Astfel impartind intervalul octava (intervale) la cele 12 note obtinem cel mai mic interval natural "semitonul".

Am mai inteles ca la inceput portativul avea 11 linii si pe el se scria atat linia melodica cat si partea de bass.

Plecand la de nota LA si coborand sau urcand pe clapele albe se obtine gama La minor (este minor pentru ca are un sunet mai grav mai trist). Si logica inervalelor continute de acesta gama este logica pe care se compun toate gamele minore.

ton - semiton - ton - ton - semiton - ton - ton
LA-SI SI-DO DO-RE RE-MI MI-FA FA-SOL SOL-LA

Scriind notele pe cele 11 linii si 10 spatii ale portativului nota SI era pe linia din mijloc iar daca o taiem pe acesta avem sus de la Do la Do si jos de la LA la LA si plecand de la DO urcand sau coborand pe clapele albe se formeaza gama DO Major (este major pentru ca are un sunet la vesel) dupa a carei succesiune de intervale se formeaza gamele majore.

ton - ton - semiton - ton - ton - ton - semiton
DO-RE RE-MI MI-FA FA-SOL SOL - LA LA-SI SI-DO

Plecand de la aceste formule se pot forma gamele majore si minore pentru toate notele.

Am mai inteles ca in functie de distanta dintre doua note intervalele sunt

Semiton (1/2 ton)
Ton
Secunda
Terta
Cvarta
Cvinta
Sextima
Septima
Octava

impreuna cu alteratiile lor (mica,mare, marita , micsorata, sau perfecta)

Am mai inteles ca un acord este format din doua terte suprapuse si deci stiind sa obtinem o terta putem obtine orice acord

Am mai inteles ca acordul este format deci din cel putin 3 note care sunt de la baza la varf baza - dominanta si subdominanta

Am mai inteles ca un acord este major daca se formeaza cu notele gamei majore a bazei si minor daca se formeaza cu notele gamei minore a bazei

Astfel avem pentru gama Do major

DO MAjor: do re mi fa sol la si do unde do-mi este terta unu si mi sol este terta doi iar suprapunand aceste doua terte obtinel DO-MI-SOL notele do-mi-sol fac parte din gama do major deci acordul este major (structura acordului se muleaza pe gama do major sau se rezolva cum spuneti dumnevostra)

apoi tot in DO MOJOR pentru nota de baza RE avem RE-FA-LA care fiindca se muleaza in gama re minor este un acord minor
si asa mai departe pentru toate acordurile

Am scris totul din memorie asa ca va rog sa ma iertati daca am gresit sau nu am intele scum trebuie eu sunt programator dar vreau sa invat si sa cant asa pentru mine si vreau sa o fac cum trebuie






[ Edited Mon, 16 Jun 2014, 05:32PM ]


Back to top
victorr
Mon, 16 Jun 2014, 07:03PM
Registered Member #9068
Joined: 16 Mar 2010
Posts: 909
ciury a scris ...

Am inteles asadar ca distanta in hert dintre doua note din octave diferite este 440 Hz si ca acesta "Ocatava" este intervalul de la care s-a plecat el cuprinzand 7 sunete naturale si 5 alteratii ale acestora.


440 hz e distanta doar dintre La-ul de la care se acordeaza cu o octava in sus sau in jos.
La 880 hz e cu o octava mai sus. 880+880=1760. La 1760 hz s-a ridicat cu inca o octava.
Daca vrei sa cobori o octava, frecventa se imparte la 2, ex. 440/2=220 deci la 220 hz avem un "la" mai jos.

Acordul e major nu doar pt ca suna vesel, dar si prin faptul ca prima terta e mare, iar la cel minor prima terta e mica. Ex.
do-mi=terta mare (do major) re-fa=terta mica (re minor).


Back to top
ciury
Tue, 17 Jun 2014, 11:18AM
Registered Member #5922
Joined: 09 Feb 2009
Posts: 710
victorr a scris ...

ciury a scris ...

Am inteles asadar ca distanta in hert dintre doua note din octave diferite este 440 Hz si ca acesta "Ocatava" este intervalul de la care s-a plecat el cuprinzand 7 sunete naturale si 5 alteratii ale acestora.


440 hz e distanta doar dintre La-ul de la care se acordeaza cu o octava in sus sau in jos.
La 880 hz e cu o octava mai sus. 880+880=1760. La 1760 hz s-a ridicat cu inca o octava.
Daca vrei sa cobori o octava, frecventa se imparte la 2, ex. 440/2=220 deci la 220 hz avem un "la" mai jos.

Acordul e major nu doar pt ca suna vesel, dar si prin faptul ca prima terta e mare, iar la cel minor prima terta e mica. Ex.
do-mi=terta mare (do major) re-fa=terta mica (re minor).



da am observat eu ceva cu octavele mica si mare si banuiam regula dar nu eram sigur

Mersi.

Back to top
Go to page   <<        >>   

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF
Powered by Clape.ro


Comentarii noi


[download] set manele korg pa2xpro Latest comment Posted by miki67 on 05 Feb 2025, 09:35
Pentru a funcționa în pa5x trebuie mai întâi convertit pentru pa4x. Conversia in pa5x se face numai de la pa4x. Deci mai întâi trebuie convertit in korg PA manager. Daca este nevoi [more ...]


[download] set manele korg pa2xpro Latest comment Posted by Jigmond123 on 05 Feb 2025, 08:18
?


[download] set manele korg pa2xpro Latest comment Posted by Jigmond123 on 05 Feb 2025, 08:18
Bunâ ziua fuctioneazâ si cu pa5X


[download] SET Korg PA 3X - Set complet Marius Gerea Latest comment Posted by Doru88 on 03 Feb 2025, 20:45
DE CE NU MERGE SA DESCARC


[download] Set Korg Pa4X 2020 CRISTIAN PALADE CHISINAU Latest comment Posted by iurescus on 30 Jan 2025, 20:36
mersi !


Siteul Muzicantilor


Mobile Theme Setări confidenţialitate

Sitemap