Forums
Clape.ro :: Forums :: Echipamente si accesorii :: Echipamente audio |
|
<< Previous thread | Next thread >> |
Sonorizare |
Moderators: admin, Robert Craciun, pustiulica, angelitto
|
Author | Post | ||
Viorels |
|
||
Registered Member #13239
Joined: Wed Aug 14 2013, 09:56PMPosts: 4 |
Bună tuturor, Aş vrea să ştiu dacă mă poate lămuri cineva cu privire la unele aspecte în ce priveşte sonorizarea unei săli de vreo 400 de locuri (persoane), sală care are scenă unde se cântă live vocal-instrumental. Pentru început aş vrea să ştiu câte boxe ar fi bine să se folosească (câte perechi, plasate undeva la înălţime) pentru un aşa spaţiu, astfel încât sunetul să fie egal distribuit şi cât de mari (sau de mici) să fie acele boxe. Mulţumesc anticipat. |
||
Back to top |
|
||
Cuslea_FM |
|
||
Registered Member #10858
Joined: Sat Mar 03 2012, 05:59PMPosts: 909 |
Viorels a scris ... Bună tuturor, Aş vrea să ştiu dacă mă poate lămuri cineva cu privire la unele aspecte în ce priveşte sonorizarea unei săli de vreo 400 de locuri (persoane), sală care are scenă unde se cântă live vocal-instrumental. Pentru început aş vrea să ştiu câte boxe ar fi bine să se folosească (câte perechi, plasate undeva la înălţime) pentru un aşa spaţiu, astfel încât sunetul să fie egal distribuit şi cât de mari (sau de mici) să fie acele boxe. Mulţumesc anticipat. Răspunsul la această întrebare doar tu ți-l poți da, luând în considerare informațiile pe care le-am expus eu aici LINK: Click aici ! [ Edited Wed Aug 14 2013, 11:30PM ] |
||
Back to top |
|
||
Viorels |
|
||
Registered Member #13239
Joined: Wed Aug 14 2013, 09:56PMPosts: 4 |
Mulţumesc pentru acest răspuns deja existent care are destul de multe informaţii utile. Eu începusem cu o întrebare mai simplă despre sonorizare, la care nu prea am găsit răspuns concret şi la obiect. Dar oricum, am înţeles mai multe lucururi legate de alte aspecte privind sonorizarea. Acum mai am câteva întrebări: 1. Unde este corect să se conecteze monitorul de scenă: la amplificator (care chiar are lângă ieşirea de boxe o altă ieşire pe care scrie monitor), sau la mixer - aşa cum susţine un prieten care vrea să bage monitorul de scenă la ieşirea pe care scrie Aux(iliar)? 2. Este bine, normal sau în regulă să se folosească "cub"-uri (combo-uri muzicale) în loc de monitoare de scenă (care să fie conectate la mixer în "Aux(iliar)" aşa cum am precizat anterior)? 3. De ce aş putea să folosesc "cub"-uri în loc de monitoare de scenă sau de ce nu aş putea să folosesc aşa ceva? Vreau să văd părerea dumneavoastră care, cu certitudine, aveţi mai multe cunoştinţe şi mai multă experienţă decât mine (deşi un posibil răspuns mi-am formulat şi eu; dar sunt curios dacă se potriveşte cu al dumneavoastră). Mulţumesc anticipat. |
||
Back to top |
|
||
Cuslea_FM |
|
||
Registered Member #10858
Joined: Sat Mar 03 2012, 05:59PMPosts: 909 |
1. Conexiunea monitoarelor la mixer se poate face dacă folosești varianta mixer activ (cu putere încorporată) + monitoare/boxe pasive sau varianta mixer pasiv + monitoare/boxe active (cu putere încorporată) Dacă vrei să beneficiezi de sunetul prelucrat prin mixaj, conectezi monitorul la mixer ...dacă vrei să beneficiezi de sunetul brut, neprelucrat prin mixaj, conectezi monitorul la amplificator. 2. Fiecare tip de boxă a fost creat ptr. a avea utilitate într-o anumită aplicație audio ...monitoarele de scenă servesc ptr. a monitoriza sunetul (monitoarele redau sunetul cât mai fidel), iar "cub"-urile (combo-urile) ptr. cântatul LIVE ("cub"-urile, de obicei, redau sunetul punându-și într-o oarecare măsură amprenta asupra sunetului, modificându-l prin prisma propriei coloraturi sonore) 3. Ai putea folosi "cub"-uri în loc de monitoare de scenă, în cazul în care respectivele "cub"-uri au "frequency response: full range 20Hz-20kHz la +/- 3dB" ...adică au un raspuns în frecvență cuprins în intervalul 20Hz-20kHz (interval sonor perceptibil de urechea umană) și o toleranță a amplitudinii cuprinsă în intervalul +/- 3dB (unde 20Hz-20kHz indică intervalul de amplitudine sonoră în spectrul de frecvențe, iar +/- 3dB indică toleranța amplitudini, precizia, claritatea sunetului) Obs. Oricum, de reținut e că ...atunci când spui MONITOR, spui sunet de calitate dar o putere mai mică, iar când spui BOXĂ PA (unde se încadrează și "cub"-urile), spui putere mai mare dar sunet mai slab calitativ [ Edited Fri Aug 16 2013, 05:34AM ] |
||
Back to top |
|
||
sandu72 |
|
||
Registered Member #10805
Joined: Thu Feb 09 2012, 03:48PMPosts: 37 |
Buna!Cel mai indicat sa iesi cu monitoarele din mixer,pentru ca trebuie sa faci sa sune bine pe fata asa cum vrei tu iar pe monitoare cum vor ei(instrumentistii),poti sa speculezi gindeste-te (bineinteles cu auxiliare) ,in acest caz ai nevoie de monitoare active sau de putere separat pentru monitoare.Referitor la prima intrebare ,nustiu cit te ajuta sa stii ca sunt programe specializate pentru sonorizari de sala,si nici untr-un caz nu se pun toate pe scena,ma refer la sonorizari profi...
[ Edited Thu Aug 15 2013, 08:18PM ] |
||
Back to top |
|
||
Viorels |
|
||
Registered Member #13239
Joined: Wed Aug 14 2013, 09:56PMPosts: 4 |
Mulţumesc mult pentru răspunsuri. Mă gândeam şi eu că un cub, oricât de performant ar fi, este destul de limitat (fiind făcut mai mult pentru cântatul acasă sau pentru repetiţii) - limitele lui fiind în special în ce priveşte banda de frecvenţe în care poate lucra. Din câte mi-am dat seama, nu există cub (combo) care să lucreze (în mod real) între 20 Hz şi 20000Hz (20 K Hz) cum sunt boxele adevărate şi monitoarele de scenă care se respectă. De regulă, cuburile sunt specializate: fiecare dedicat pentru un anume instrument - ceea ce implică automat că din construcţie este făcut să lucreze cât-de-cât bine pe o anumită porţiune a benzii de frecvenţe. Dar nu acelaşi lucru se poate spune despre un monitor de scenă (care mai are şi protecţie anti-microfonie). Deci rămân la monitoare indiscutabil (chiar şi estetica le recomandă - fiind în acelaşi timp concepute să aibă o formă geometrică ce ajută sunetul să vină mai bine spre urechile cântăreţilor de pe scenă şi nu spre picioarele lor). În legătură cu conectarea monitoarelor de scenă la mixer, este corectă precizarea dumneavoastră. Din moment ce mixerul este doar un pre-amplificator (care nu are decât semnale mici şi foarte mici), desigur că o conectare de monitor la Auxiliar obligă la folosirea unor monitoare active (cu amplificator incorporat). Sau dacă monitoarele sunt pasive, este nevoie de un alt amplificator care să preia acel semnal mic din mixer şi să-l amplifice în ele. Din acest punct de vedere, amicul meu care propunea cuburi ca monitoare de scenă, avea într-un fel dreptate, în sensul că ele deja aveau "amplificatorul" (şi chiar şi pre-amplificatorul) lor. Totuşi, niciun cub nu are performanţa de care este nevoie (banda de frecvenţe suficient de largă şi tolaranţa la amplitudine atât cât trebuie) ca incintele acustice special destinate redării de calitate a tuturor instrumentelor şi vocilor în acelaşi timp! Totuşi, nu înţeleg de ce amplificarea unui monitor de scenă luând semnalul din amplificator (cum specifică producătorii lui) ar fi ceva inferior celui luat din mixer. Din câte îmi dau seama, tot ce se realizează în mixer, vine la amplificator ca să fie transmis de el în boxele principale şi în monitoarele de scenă. Amplificatorul nu modifică deloc ce primeşte (ca frecvenţă), ci doar amplifică ce a primit de la mixer. Deci este acelaşi semnal ca cel luat din mixer prin ieşirea de Auxiliar. Diferenţa este aceea că plecând de la amplificator, nu mai am nevoie de amplificare suplimentară pentru monitorul de scenă (deci monitorul poate fi şi pasiv), iar când iau semnalul de la mixer, el necesită amplificare (deci este nevoie de monitor de scenă activ!). Între cele două variante, prima este mai ieftină. Eu cam aşa văd lucrurile. Dacă este altfel, vă rog învăţaţi-mă şi corectaţi-mă, că nu mă supăr. |
||
Back to top |
|
||
Cuslea_FM |
|
||
Registered Member #10858
Joined: Sat Mar 03 2012, 05:59PMPosts: 909 |
Există trei moduri de configurăre a unui sistem audio de sonorizare: 1. mixer pasiv + putere (amplificator) + monitoare/boxe pasive 2. mixer activ (cu putere încorporată) + monitoare/boxe pasive 3. mixer pasiv + monitoare/boxe active (cu putere încorporată) Obs. De reținut că ptr. cântări mari sunt recomandate monitoarele/boxele pasive, iar ptr. cântări mai mici monitoare/boxe active [ Edited Fri Aug 16 2013, 05:29AM ] |
||
Back to top |
|
||
Viorels |
|
||
Registered Member #13239
Joined: Wed Aug 14 2013, 09:56PMPosts: 4 |
Mulţumesc. Bine punctat. Situaţia mea este aşa: există un mixer pasiv (separat de amplificator), apoi un amplificator care preia de la mixer şi transmite boxelor mari şi monitoarelor - teoretic. Din ultimul punct am reţinut ideea interesantă - la care încă nu mă gândisem până acum - că dacă aş avea doar un mixer neamplificat (pasiv) şi nu am nevoie de putere mare pentru redarea semnalelor (într-o sală mai mică), nu trebuie neapărat să interpun un amplificator între el şi boxe/monitoare (desigur, în acest caz, pasive), ci aş putea să merg direct cu boxe şi monitoare active, eliminând amplificatorul. Corect. Avem şi avantajul că trăim în aceste vremuri. Acum treizeci de ani, nu se ştia la noi de boxe active/pasive. Era un singur fel de boxă (pasivă). Acum orice calculator este dotat cu (mini)boxe active!!! Deci nu mai este niciun secret pentru nimeni. Important este să ştim să folosim ce există. Mulţumesc pentru răspunsuri. Acum sunt destul de lămurit. Să auzim de bine |
||
Back to top |
|
||
Powered by Clape.ro
Comentarii noi
[download] Set Korg Pa4x pastor - Nelutu436 Posted by Mrbogdan on 28 Oct : 14:45
Este set făcut de Florin Pastor?!Știu că el folosește Yamaha!A probat cineva acest set?Este util?
[download] RoFolclorCM24 Posted by unaidiu on 25 Oct : 16:52
Multumim Mihai13 !!!
[download] ABX-Oct-PA1000 Posted by 6ase6ase on 23 Oct : 16:49
multumim - multa sanatate !!!!
[download] Set Korg Pa4X Anichei 2024-2025 Posted by alex-lx on 23 Oct : 01:20
Setul nu e deplin. NU contine SOUND,STYLE,VOICEPRESET,SONGBOOK
[download] Set Korg Pa4X ABX Oct 2024 Posted by Mihai13 on 18 Oct : 17:33
Mersi Miki inca o data pt translatia la PA1000 - 430 compresatiAm gasit unde s-a pierdut diferenta.Posibil si ceva tonuri neutilizate dar si ceva returnele facute ca ton ce nu s-au [more ...]
|
|
"Cu cât ai mai mult succes, cu atât devii mai mult un produs al ceva care generează bani."
FB