Forums
Clape.ro :: Forums :: Fisiere audio, Versuri, Partituri, Armonii :: Ora de muzica |
|
<< Previous thread | Next thread >> |
Ora de muzica: Armonii, partituri/cifraje, istoria muzicii, etc ... |
Go to page << >> | |
Moderators: admin, Robert Craciun, pustiulica, angelitto
|
Author | Post | ||
va_l33 |
|
||
Guest
|
digitatia pt cromatica eu o fac asa: de la do de sus la do de jos astfel: 2 1 3 1 3 1 3 2 1 3 1 3 2(sau 1 pt final)si asa merge toata claviatura iar la urcare exact invers. as vrea sa aflu si alta digitatie daca ste.
[ Edited Thu, 07 Jan 2010, 12:51AM ] |
||
Back to top |
|
||
DorinelParadox |
|
||
![]() ![]() Registered Member #6316
Joined: 19 Feb 2009Posts: 1250 |
Deci se incepe cu degetul 1 pe Do ,nu cu degetul 2 pt ca nu vei avea cursivitate si viteza ,digtatia corecta este ! 13131231313!,unde apare mi fa, si do se pune degetele 2 si 3 iar in rest 1 si 3
[ Edited Sun, 03 Jan 2010, 11:45AM ] |
||
Back to top |
|
||
Enache |
|
||
Guest
|
eu vreau sa rog pe cei care sunt mai avansati in lumea muzicii, daca stiu o carte cu reguli de armonie sa ne ziica si nou , incepatorilor, pt ca acordurile se pot invata si de pe clapa, dar cant trebuie luate anumite acorduri dupa reguli nu avem de unde sa invatam.! multumesc!
[ Edited Thu, 07 Jan 2010, 12:38AM ] |
||
Back to top |
|
||
Enache |
|
||
Guest
|
ai perfecta dreptate dorinele! tot respectul! eu sunt incepator. digitatia am scris-o in coborare. de la do de sus la do de jos.si unde vine do este degetul 2 si tu ai zis la fel ![]() [ Edited Thu, 07 Jan 2010, 12:50AM ] |
||
Back to top |
|
||
michaelsmolitu |
|
||
Guest
|
Buna seara, salut cu tot respectul initiativa adminului. Consider ca pentru incepatori ar trebui sa stea la baza gamele si arpegiile , macar pana acestia isi dau putin mana si urechea. In postura de clapar este foarte important sa stii imediat in ce rasturnare sa iei un acord intr-o armonie mai ales cand o gandesti in trepte. Cel mai bun exercitiu , parerea mea, pentru inceput ar fii executarea gamelor majore si mai apoi minore in urcare si coborare pe un anumit numar de octave sau pe toata claviatura (de la caz la caz) si mai apoi reluarea cursei cu arpegiile in fiecare rasturnare. Exemplu: Do major : Do-Re-Mi-Fa-Sol-La-Si-Do arp.Do major : Do-Mi-Sol-Mi-Sol-Do-Sol-Do-Mi Gandesc ca este un exercitiu simplu si foarte folositor in imprimarea in memorie a rasturnarilor tutuor acordurilor, ce mai tarziu vor ajuta la executarea unei armonii eficiente. |
||
Back to top |
|
||
michaelsmolitu |
|
||
Guest
|
Enache a scris ... ai perfecta dreptate dorinele! tot respectul! eu sunt incepator. digitatia am scris-o in coborare. de la do de sus la do de jos.si unde vine do este degetul 2 si tu ai zis la fel ![]() Salut , regulile sunt multe deoarece armonia este o stiinta dar cateva reguli de baza ti le poate impartasi orice muzicant cu o anumita pregatire. La baza armoniei stau treptele gamei (incerc sa explic scolaristic, iar daca gresesc rog adminul sau alt user sa ma corecteze deoarece nu vreau sa induc pe nimeni in eroare). Gama are 7 trepte, vom lucra in tonalitatea do major respectiv do minor. Treptele gamei sunt 1-tonica - DO 2-contradominanta - RE 3-medianta superioara - MI 4-subdominanta - FA 5-dominanta - SOL 6-medianta- La 7-sensibila - SI Sunt denumiri care nu va spun multe dar in prima faza trebuiesc retinute treptele I IV V. O armonie se poate realiza prin mai multe mijloace, in aceasta postare voi prezenta una dintre cele mai simple si anume o armonie bazata pe treptele de baza I IV V si relativele lor minore. Ce este o relativa minora ? Relativa minora intr-un termen non muzical se explica ca o oglindire a acordului major in tonalitatea minora , daca stam s-o gandim asa ne uitam la Do major si analizandu-l vom vedea ca nu are nici un accident la cheie (diezi, bemoli) in tonalitatea minora aceeasi analiza ne va rezulta si la gama La minor de asemeni nici un accident la cheie.Despre accidenti si determinarea tonalitaii in functie de ei vom vorbi in alt thread deoarece e foarte aglomerat acesta. Relativa minora se gaseste la un ton si jumatate in scadere de la tonalitatea majora, asa ca numarati 3 semitonuri in scadere de la do si veti ajunge negresit in la. Acum dupa ce ne-am familiarizat in oarecare masura cu gamele si relativele acestora putem realiza un prim pas catre o armonie corecta. Luam ca exemplu tonalitatea do major, am spus la inceput sa retinem treptele I IV V adica DO - treapta I , Fa - treapa IV si sol - treapta V. Vom lucra un schelet armonic cu aceste 3 acorduri la baza. 1.Scoatem relativele lor minore si anume La minor(pentru do major)Re minor(pentru Fa)si Mi minor(pentru sol) 2.In armonia noastra au aparut 3 noi acorduri prin urmare alte 3 trepte , sa le numim : La minor - Treapta VI,Re minor- Treapta II si Mi minor - Treapta III 3.Acum armonia de baza pe treptele I-IV-V a evoluat intr-o armonie de tin I-IV-V-VI-II-III. Treptele ne ajuta sa ne orientam in a armoniza o piesa, ele ne ajuta sa punem acordul acolo unde ii este locul si sa realizam o imbogatire a sunetului. Exemplu de armonie pentru o piesa de cafe- Frunze moarte/Autumn Leaves. Aici apare si treapta a VII-a dar nu cred ca va deruta. I IV VII V Rem Solm7 Do7 Lam The falling leaves drift by my window Rem7 Solm7 Do7 Rem7 The autumn leaves of red and gold Rem Solm7 Do7 Lam7 I see your lips, the summer kisses Rem Solm7 Dp7 Rem7 The sunburnt hands I used to hold Sper ca mica mea explicatie va fost de folos si astept intrebari. Numai bine ! |
||
Back to top |
|
||
smile |
|
||
![]() Registered Member #4816
Joined: 05 Jan 2009Posts: 6 |
Salut, Mi-ar placea ca cei care stiu, sa posteze mai multe exemple de progresii de acorduri, in special pentru jazz sau blues. Am citit undeva ca in jazz se folosesc mai mult acorduri cu septima. E adevarat? Daca stiti, puteti sa detaliati? 815_clapar.gif |
||
Back to top |
|
||
michaelsmolitu |
|
||
Guest
|
smile a scris ... Salut, Mi-ar placea ca cei care stiu, sa posteze mai multe exemple de progresii de acorduri, in special pentru jazz sau blues. Am citit undeva ca in jazz se folosesc mai mult acorduri cu septima. E adevarat? Daca stiti, puteti sa detaliati? 815_clapar.gif Da, dau un feeling aparte acordurile de 7. Pai in jazz progresia de baza de la care pornesc mare parte din melodii este ii-V7-I adica luam exemplu do major avem I- Do maj pe care il vom lua Do6(do mi sol la) ii- Re min pe care il vom lua Rem7(re fa la do) V7- Sol 7 (sol si re fa) acum asta este o progresie de baza in jazz la care automat se adauga si alte trepte. Ca o progresie sa sune bine in adevaratul sens al cuvantului este necesar sa o luam corespunzator pe claviatura. Si anume pentru do6 vom lua la mana dreapta :sol la mi si in bas vom lua do. Acesta este un patern pentru acordurile de 6 si 7 si toate diviziunile lor. Deci pentru re minor 7 vom lua fa la do si re in bas iar pentru sol 7 si re fa la dreapta si sol in bas. Este un patern simplu pe care va rog sa-l transpuneti in toate tonalitatile. O alta progresie intalnita este V7-V7 - si anume rezolvarea acordurilor prin dominanta lor, caz intalnit si in folclor. Exemplu: F7-C7-G7-D7 O progresie interesanta in jazz este I-VI-II-V-I, este practic progresia de baza ii-V7-I dar la ea se adauga treapta a VI-a care trebuie intotdeauna luata cu septima micsorata.Cazul particular in aceasta progresie este ca nu respecta structura armonica clasica si aceasta treapta nu este neaparat minora(in cazul unei piese majore) ea putand fii majora deoarece face o trecere mult mai usoara catre treapta II minor. Exemplu : C-Am7-Dm7-G7 III-VI-II-V este o alta dezvoltare a ii-V-I unde treptele III si VI sunt minore(se aplica evident exceptia ca treapta VI poate fii majora, ea luand si rolul dominatei) Exemplu : Dm7-G7-Em7-A7(aici A7=dominanta)Dm7-G7 Sper ca ai inteles ceva, imi pare rau ca la inceput am folosit notatia europeana si dupa cea americana tipica jazz-ului. Daca cineva observa o greseala va rog sa imi spuneti. Mult succes! |
||
Back to top |
|
||
SirEdward |
|
||
![]() Registered Member #10911
Joined: 23 Mar 2012Posts: 2 |
Foarte buna ideea..MUltumesc! Ma ajuta enorm!:P
|
||
Back to top |
|
||
ProCessor |
|
||
![]() ![]() Registered Member #11093
Joined: 17 Jun 2012Posts: 141 |
"Exemplu de armonie pentru o piesa de cafe- Frunze moarte/Autumn Leaves. Aici apare si treapta a VII-a dar nu cred ca va deruta. I IV VII V Rem Solm7 Do7 Lam The falling leaves drift by my window Rem7 Solm7 Do7 Rem7 The autumn leaves of red and gold " Credeam ca nu ma incurc..dar ![]() Deci,dupa calculele mele...trebuie sa vina: >>Do-Fa-Sol-La-Re-Mi I IV V VI II III Tonica-Subdominanta-Dominanta-Medianta-Sensibila-Contradominanta<< (cele de baza) Dar in acel cantec vine: >>I IV VII V Do-Fa-La-Sol<< Care defapt este: >>Re-Sol-Do-La II-V-I-VI Contradominanta-Dominanta-Tonica-Medianta<< Ce am mai simplificat eu ![]() >>Rem Solm7 Do7 Lam<< Deci formula 'este': >>IIm-Vm7-I7-VI7<< Ce nu inteleg este... De ce asa: >>Rem Solm7 Do7 Lam<<>>(Re Sol Do La)<< Si nu altfel? Nu vreau sa dau exemplu pentru ca sigur nu este bine ![]() [ Edited Thu, 24 Jan 2013, 08:05PM ] |
||
Back to top |
|
||
Go to page << >> | |
Powered by Clape.ro
Comentarii noi
[Content] Download access request
Hi, could I also get access to the download? I have uploaded several sets and will be adding something regularly. Best regards
[download] SET PA4 2024 .SET.part1
Cine a verificat setul si ce nume are dupa dezarhivare?
[download] ARANJOR 2023 PA 5.KST.part1
Cine a verificat setul si ce nume are dupa dezarhivare?
[download] Marius TALENT PA5.KST.part1
Cine a verificat setul si ce nume are dupa dezarhivare?
[download] ABX.KorgPa4x.2025 part2
salut, arhiva 2 este ok. Ai descarcat ambele arhive? Foloseste winrar, deschide prima arhiva. Programul va cere si cea de a doua arhiva, o selectezi si asta e.