Forums

Clape.ro :: Forums :: Fisiere audio, Versuri, Partituri, Armonii :: Ora de muzica
 
<< Previous thread | Next thread >>
Ora de muzica: Armonii, partituri/cifraje, istoria muzicii, etc ...
Go to page   <<        >>  
Moderators: admin, Roberto E80, pustiulica, angelitto
Author Post
Enache
Sun Jan 03 2010, 03:26AM
Registered Member #8067
Joined: Thu Aug 20 2009, 08:14PM
Posts: 70
digitatia pt cromatica eu o fac asa: de la do de sus la do de jos astfel: 2 1 3 1 3 1 3 2 1 3 1 3 2(sau 1 pt final)si asa merge toata claviatura iar la urcare exact invers. as vrea sa aflu si alta digitatie daca ste.

[ Edited Thu Jan 07 2010, 12:51AM ]


Back to top
DorinelParadox
Sun Jan 03 2010, 11:45AM

Registered Member #6316
Joined: Thu Feb 19 2009, 11:09AM
Posts: 1250
Deci se incepe cu degetul 1 pe Do ,nu cu degetul 2 pt ca nu vei avea cursivitate si viteza ,digtatia corecta este ! 13131231313!,unde apare mi fa, si do se pune degetele 2 si 3 iar in rest 1 si 3

[ Edited Sun Jan 03 2010, 11:45AM ]


Back to top
Enache
Thu Jan 07 2010, 12:36AM
Registered Member #8067
Joined: Thu Aug 20 2009, 08:14PM
Posts: 70
eu vreau sa rog pe cei care sunt mai avansati in lumea muzicii, daca stiu o carte cu reguli de armonie sa ne ziica si nou , incepatorilor, pt ca acordurile se pot invata si de pe clapa, dar cant trebuie luate anumite acorduri dupa reguli nu avem de unde sa invatam.! multumesc!

[ Edited Thu Jan 07 2010, 12:38AM ]


Back to top
Enache
Thu Jan 07 2010, 12:50AM
Registered Member #8067
Joined: Thu Aug 20 2009, 08:14PM
Posts: 70
ai perfecta dreptate dorinele! tot respectul! eu sunt incepator. digitatia am scris-o in coborare. de la do de sus la do de jos.si unde vine do este degetul 2 si tu ai zis la fel ../../images/emotes/yahoo/yahoo_winking.gif

[ Edited Thu Jan 07 2010, 12:50AM ]


Back to top
michaelsmolitu
Sun Aug 29 2010, 11:01PM
Registered Member #9777
Joined: Sat Aug 28 2010, 02:16AM
Posts: 35
Buna seara, salut cu tot respectul initiativa adminului. Consider ca pentru incepatori ar trebui sa stea la baza gamele si arpegiile , macar pana acestia isi dau putin mana si urechea. In postura de clapar este foarte important sa stii imediat in ce rasturnare sa iei un acord intr-o armonie mai ales cand o gandesti in trepte. Cel mai bun exercitiu , parerea mea, pentru inceput ar fii executarea gamelor majore si mai apoi minore in urcare si coborare pe un anumit numar de octave sau pe toata claviatura (de la caz la caz) si mai apoi reluarea cursei cu arpegiile in fiecare rasturnare.

Exemplu: Do major : Do-Re-Mi-Fa-Sol-La-Si-Do
arp.Do major : Do-Mi-Sol-Mi-Sol-Do-Sol-Do-Mi

Gandesc ca este un exercitiu simplu si foarte folositor in imprimarea in memorie a rasturnarilor tutuor acordurilor, ce mai tarziu vor ajuta la executarea unei armonii eficiente.

Back to top
michaelsmolitu
Sun Aug 29 2010, 11:48PM
Registered Member #9777
Joined: Sat Aug 28 2010, 02:16AM
Posts: 35
Enache a scris ...

ai perfecta dreptate dorinele! tot respectul! eu sunt incepator. digitatia am scris-o in coborare. de la do de sus la do de jos.si unde vine do este degetul 2 si tu ai zis la fel ../../images/emotes/yahoo/yahoo_winking.gif

Salut , regulile sunt multe deoarece armonia este o stiinta dar cateva reguli de baza ti le poate impartasi orice muzicant cu o anumita pregatire.
La baza armoniei stau treptele gamei (incerc sa explic scolaristic, iar daca gresesc rog adminul sau alt user sa ma corecteze deoarece nu vreau sa induc pe nimeni in eroare).
Gama are 7 trepte, vom lucra in tonalitatea do major respectiv do minor.
Treptele gamei sunt
1-tonica - DO
2-contradominanta - RE
3-medianta superioara - MI
4-subdominanta - FA
5-dominanta - SOL
6-medianta- La
7-sensibila - SI

Sunt denumiri care nu va spun multe dar in prima faza trebuiesc retinute treptele I IV V.
O armonie se poate realiza prin mai multe mijloace, in aceasta postare voi prezenta una dintre cele mai simple si anume o armonie bazata pe treptele de baza I IV V si relativele lor minore.
Ce este o relativa minora ? Relativa minora intr-un termen non muzical se explica ca o oglindire a acordului major in tonalitatea minora , daca stam s-o gandim asa ne uitam la Do major si analizandu-l vom vedea ca nu are nici un accident la cheie (diezi, bemoli) in tonalitatea minora aceeasi analiza ne va rezulta si la gama La minor de asemeni nici un accident la cheie.Despre accidenti si determinarea tonalitaii in functie de ei vom vorbi in alt thread deoarece e foarte aglomerat acesta.
Relativa minora se gaseste la un ton si jumatate in scadere de la tonalitatea majora, asa ca numarati 3 semitonuri in scadere de la do si veti ajunge negresit in la.
Acum dupa ce ne-am familiarizat in oarecare masura cu gamele si relativele acestora putem realiza un prim pas catre o armonie corecta. Luam ca exemplu tonalitatea do major, am spus la inceput sa retinem treptele I IV V adica DO - treapta I , Fa - treapa IV si sol - treapta V. Vom lucra un schelet armonic cu aceste 3 acorduri la baza.
1.Scoatem relativele lor minore si anume La minor(pentru do major)Re minor(pentru Fa)si Mi minor(pentru sol)
2.In armonia noastra au aparut 3 noi acorduri prin urmare alte 3 trepte , sa le numim : La minor - Treapta VI,Re minor- Treapta II si Mi minor - Treapta III
3.Acum armonia de baza pe treptele I-IV-V a evoluat intr-o armonie de tin I-IV-V-VI-II-III.

Treptele ne ajuta sa ne orientam in a armoniza o piesa, ele ne ajuta sa punem acordul acolo unde ii este locul si sa realizam o imbogatire a sunetului.

Exemplu de armonie pentru o piesa de cafe- Frunze moarte/Autumn Leaves. Aici apare si treapta a VII-a dar nu cred ca va deruta.


I IV VII V
Rem Solm7 Do7 Lam
The falling leaves drift by my window
Rem7 Solm7 Do7 Rem7
The autumn leaves of red and gold

Rem Solm7 Do7 Lam7
I see your lips, the summer kisses
Rem Solm7 Dp7 Rem7
The sunburnt hands I used to hold

Sper ca mica mea explicatie va fost de folos si astept intrebari.
Numai bine !


Back to top
smile
Wed Sep 08 2010, 02:38PM
Registered Member #4816
Joined: Mon Jan 05 2009, 09:35PM
Posts: 6
Salut,

Mi-ar placea ca cei care stiu, sa posteze mai multe exemple de progresii de acorduri, in special pentru jazz sau blues. Am citit undeva ca in jazz se folosesc mai mult acorduri cu septima. E adevarat? Daca stiti, puteti sa detaliati?
815_clapar.gif

Back to top
michaelsmolitu
Thu Sep 09 2010, 01:17AM
Registered Member #9777
Joined: Sat Aug 28 2010, 02:16AM
Posts: 35
smile a scris ...

Salut,

Mi-ar placea ca cei care stiu, sa posteze mai multe exemple de progresii de acorduri, in special pentru jazz sau blues. Am citit undeva ca in jazz se folosesc mai mult acorduri cu septima. E adevarat? Daca stiti, puteti sa detaliati?
815_clapar.gif

Da, dau un feeling aparte acordurile de 7.
Pai in jazz progresia de baza de la care pornesc mare parte din melodii este ii-V7-I

adica luam exemplu do major avem

I- Do maj pe care il vom lua Do6(do mi sol la)
ii- Re min pe care il vom lua Rem7(re fa la do)
V7- Sol 7 (sol si re fa)

acum asta este o progresie de baza in jazz la care automat se adauga si alte trepte. Ca o progresie sa sune bine in adevaratul sens al cuvantului este necesar sa o luam corespunzator pe claviatura. Si anume pentru do6 vom lua la mana dreapta :sol la mi si in bas vom lua do. Acesta este un patern pentru acordurile de 6 si 7 si toate diviziunile lor. Deci pentru re minor 7 vom lua fa la do si re in bas iar pentru sol 7 si re fa la dreapta si sol in bas. Este un patern simplu pe care va rog sa-l transpuneti in toate tonalitatile.

O alta progresie intalnita este V7-V7 - si anume rezolvarea acordurilor prin dominanta lor, caz intalnit si in folclor.

Exemplu: F7-C7-G7-D7

O progresie interesanta in jazz este I-VI-II-V-I, este practic progresia de baza ii-V7-I dar la ea se adauga treapta a VI-a care trebuie intotdeauna luata cu septima micsorata.Cazul particular in aceasta progresie este ca nu respecta structura armonica clasica si aceasta treapta nu este neaparat minora(in cazul unei piese majore) ea putand fii majora deoarece face o trecere mult mai usoara catre treapta II minor.

Exemplu : C-Am7-Dm7-G7

III-VI-II-V este o alta dezvoltare a ii-V-I unde treptele III si VI sunt minore(se aplica evident exceptia ca treapta VI poate fii majora, ea luand si rolul dominatei)

Exemplu : Dm7-G7-Em7-A7(aici A7=dominanta)Dm7-G7

Sper ca ai inteles ceva, imi pare rau ca la inceput am folosit notatia europeana si dupa cea americana tipica jazz-ului. Daca cineva observa o greseala va rog sa imi spuneti. Mult succes!

Back to top
SirEdward
Sun Mar 25 2012, 01:29PM
Registered Member #10911
Joined: Fri Mar 23 2012, 08:04AM
Posts: 2
Foarte buna ideea..MUltumesc! Ma ajuta enorm!:P

Back to top
ProCessor
Sat Jan 12 2013, 08:37PM

Registered Member #11093
Joined: Sun Jun 17 2012, 03:22PM
Posts: 140
"Exemplu de armonie pentru o piesa de cafe- Frunze moarte/Autumn Leaves. Aici apare si treapta a VII-a dar nu cred ca va deruta.


I IV VII V
Rem Solm7 Do7 Lam
The falling leaves drift by my window
Rem7 Solm7 Do7 Rem7
The autumn leaves of red and gold
"
Credeam ca nu ma incurc..dar ../../images/emotes/yahoo/yahoo_sad.gif
Deci,dupa calculele mele...trebuie sa vina:

>>Do-Fa-Sol-La-Re-Mi

I IV V VI II III

Tonica-Subdominanta-Dominanta-Medianta-Sensibila-Contradominanta<< (cele de baza)
Dar in acel cantec vine:
>>I IV VII V

Do-Fa-La-Sol<<
Care defapt este:
>>Re-Sol-Do-La

II-V-I-VI

Contradominanta-Dominanta-Tonica-Medianta<<
Ce am mai simplificat eu ../../images/emotes/yahoo/yahoo_happy.gif pentru ca defapt cantecul este cantat:
>>Rem Solm7 Do7 Lam<<
Deci formula 'este':
>>IIm-Vm7-I7-VI7<<
Ce nu inteleg este...
De ce asa:
>>Rem Solm7 Do7 Lam<<>>(Re Sol Do La)<<
Si nu altfel?
Nu vreau sa dau exemplu pentru ca sigur nu este bine
../../images/emotes/yahoo/yahoo_happy.gif

[ Edited Thu Jan 24 2013, 08:05PM ]


Back to top
Go to page   <<        >>   

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF
Powered by Clape.ro

! În atenţia noilor înregistraţi pe site!


Comentarii noi


[download] ketron sd1 patterns Posted by chibis on 27 Nov : 12:34
care e parola pentru dezarhivare????


[download] Ketron SD7 Styles - JuanKLinux Posted by poinsot on 26 Nov : 10:15
Bonjour et Merci à vousBonne journée


[download] MT Pa700xCpPart1.SET Posted by miki67 on 21 Nov : 07:10
Cu plăcere @bghenadii.nu uita să lași o părere și un rating!1606140638 ]


[download] MT Pa700xCpPart1.SET Posted by bghenadii on 20 Nov : 22:43
Multumesc frumos pentru ajutorul tau Miki 67


[download] KPM_VioreliousPa700.SET Posted by miki67 on 19 Nov : 20:22
Ok @viorelious,multumim,atat pentru set cat si pentru informatie





Facebook page





Îţi place siteul ? Susţine acest site: adăugă codul de mai jos pe siteul tău.
Clape.ro



Siteul Muzicantilor


Mobile Theme Setări confidenţialitate

Zuma Deluxe Sitemap