Forums

Clape.ro :: Forums :: Instrumente cu clape :: Korg
 
<< Previous thread | Next thread >>
New KING, KORG Pa4x Oficial !!!
Go to page   <<        >>  
Moderators: admin, Robert Craciun, pustiulica, angelitto
Author Post
Kmcoio
Thu, 10 Mar 2016, 03:22PM

Registered Member #8319
Joined: 02 Nov 2009
Posts: 765

Dragul meu, nu voi polua acest forum cu chestiuni off-topic pentru a-ti da tie satisfactie. Aici vorbeam pur si simplu de calitatea de constructie a unei clape, nu de maini in gheata si alte lucruri asemenea. Mai documenteaza-te putin la adresa mea, vezi sa nu iti dea cu virgula. Ai vreo problema personala cu mine? Da. Imi pot da cu parerea despre claviaturi, ca mi-au trecut multe prin mana, mai ales din gama Korg. Si eu nu fac chestiunea asta cu patima sau cu ura si dusmanie, cum cred unii, inclusiv domnul Andronescu. Drept dovada ca recent mi-am achizitionat Korg pa3x pro de la MC-Music, cu toate ca i-am criticat in mai multe randuri pentru anumite aspecte si ca folosesc unele ritmuri si tonuri inclusiv de-ale dumnealui pentru ca imi plac. Dar de aici pana la a-l privi ca pe un zeu si pana la a lua pe nemestecate orice sustine e diferenta mare. Apropo, cred ca Daniel isi poate sustine singur argumentatia, nu are nevoie de lachei pe langa. Legat de performantele mele muzicale, repet, eu zic sa te mai documentezi. Muzica nu se reduce numai la lautarie. Mai usor cu atacurile la persoana, domnule administrator, va rog sa luati masuri. Aici se discuta civilizat intre mine si Daniel legat de anumite chestiuni tehnice, nu de performantele mele muzicale.


[ Edited Thu, 10 Mar 2016, 03:26PM ]


Back to top
gigiflo
Fri, 11 Mar 2016, 11:46PM
Registered Member #15184
Joined: 11 May 2015
Posts: 1395
Am aflat cum e claviatura la Pa4x; raspunsul nu era greu si il ofer si eu pentru cei care sunt interesati. Sper sa nu gresesc, exista si aici un anumit grad de subiectivism si e normal sa fie asa: claviatura la Pa4x este la fel ca cea de la Pa 3x pro, un pic mai ferma si cu un raspuns mai "rapid". Este o claviatura semigrea, foarte buna pentru manual, mai apropiata de pian decat de clapele cu claviatura mai usoara, care sunt mai potrivite pentru solistica.



Back to top
bebykorg
Sat, 12 Mar 2016, 02:46PM

Registered Member #533
Joined: 29 Jul 2008
Posts: 1019
Nu vreau sa deranjez sau sa supar pe nimeni dar mintea mea nu intelege un lucru.. de ce naiba dai drumul pe piata unui produs daca tehnic nu este pus la punct .. de ce trebuie sa sa se faca tot felul de upgrade pentru a elimina niste erori. Credeam ca numai in RO se fac lucrurile pe jumatate dar vad ca asta deja a devenit o practica si afara.

[ Edited Sat, 12 Mar 2016, 02:47PM ]


Back to top
marukorg
Sat, 12 Mar 2016, 03:15PM
Registered Member #11132
Joined: 02 Jul 2012
Posts: 120
Bine punctat domnule Mitica...

Back to top
Seva
Sat, 12 Mar 2016, 04:00PM
Registered Member #11086
Joined: 12 Jun 2012
Posts: 88
Pentru ca niciun test nu va fi macar apropiat, de conditiile mult ,muuult diferentiate de utilizare a acestor produse in intreaga lume ... asta este... chiar si produsele first class sunt rechemate in service sau necesita upgrade-uri ... oricum sa nu mai fim asa carcotasi .. la ce ne ofera actualele clape... sa fim noi sanatosi !


Back to top
gigiflo
Sat, 12 Mar 2016, 06:16PM
Registered Member #15184
Joined: 11 May 2015
Posts: 1395
Seva a scris ...

Pentru ca niciun test nu va fi macar apropiat, de conditiile mult ,muuult diferentiate de utilizare a acestor produse in intreaga lume ... asta este... chiar si produsele first class sunt rechemate in service sau necesita upgrade-uri ... oricum sa nu mai fim asa carcotasi .. la ce ne ofera actualele clape... sa fim noi sanatosi !


Ai dreptate pana la un punct: intr-adevar noile clape ne ofera mai mult decat putem "duce", insa nu sunt de acord cu "normalitatea" generata de upgrade in functie de conditiile de utilizare.
Daca iti aduci aminte si se mai intalneste si astazi la Dacia numarul de "Probe" si cred ca nu numai aici apare....Oare pentru ce? Pentru a constata ca ceva nu merge sau s-a stricat dupa o saptamana de la lansare!?...Aici e meteahna capitalismului si a "omului modern" de a spune ca sunt lucruri nestiute pana atunci si "uite!" rezolvate imediat...
Nu, astea sunt lucruri care nu trebuiau sa se intample; sunt oameni care se ocupa de teste, de implementare, specializati sa evite aceste disfunctii...
Si totusi apar pentru ca nu au "probat indeajuns", ca sa ma exprim elegant.
Si lipsa de acoperire a comenzilor se inscrie in aceleasi tipare, daca nu e cumva vorba de marleting, ca de depasire a estimarilor, nu prea cred sa fie vorba. Si daca ar fi asa, iar ne intoarcem la "proiectie".... Oare cine o fi de vina?
Probabil noi ca suntem multi si vrem prea mult de banii pe care-i oferim...

Back to top
marand
Sun, 13 Mar 2016, 01:02PM

Registered Member #10506
Joined: 15 Oct 2011
Posts: 239
Daniel_AD a scris ...

Kmcoio a scris ...

Aha. E the best si unica pana apare pa5x. Si asa a fost si la pa3x si la pa2x si asa mai departe. E unica, ca nu e facuta de Fatar.:))


Claviatura Fatar deja e istorie si nu e vina mea ca lumea EVOLUEAZA!
Eu vorbesc doar in cunostinta de cauza si imi expun parerea ca orice utilizator! Nu e obligatoriu sa impartasesti aceeasi parere cu a mea!
Indiferent de contre sau aluzii ieftine, lumea chiar evolueaza!

PS; Si ca un raspuns la aluzia ta, am sa-l citez pe Sofocle;
,,Butoaiele goale fac galagie multa."





...hmmm...D-le Andronescu, n-am știut că te pricepi și la „istorie”... ../../images/emotes/yahoo/yahoo_surprise.gif
(n.a. - istoria este o disciplină care depinde de... cine o scrie !, sau de cine o... vinde, de ex. - LINK: Click aici !.
Se observă că „istoria” asta a matale este al dracului de scumpă!
O simplă căutare în chenarul Google - „claviatura Fatar” - spune f. multe despre acest subiect, de exemplu, LINK: Click aici !.Asta pentru o informare cât mai obiectivă despre...„istorie” ../../images/emotes/yahoo/yahoo_oh_go_on.gif (Este bine să citiți acest articol până la capăt).

Las deoparte „istoriile”...și pe cele ieftine și pe cele scumpe și voi încerca să lămuresc aceste subiect - CLAVIATURA.Mai întâi voi vorbi pe scurt, din perspectiva experiențelor personale.
Am avut multe sintetizatoare, cu claviaturi diferite, de ex. Roland Juno 106 - claviatură tare, acordeoniștii nu o agreau, - Yamaha YS 200, claviatură mai moale și calitativă - Korg Triton pro, claviatură excelentă, (din informațiile mele acest model de Korg are claviatura fabricată de Yamaha), etc. Până la apariția modelului Triton firma Korg a fabricat claviaturi de toată jena.Cea mai bună dovadă am avut-o atunci când, în Conservatorul din București, am dat de niște pianine...Korg, (nu știam că această firmă s-a apucat să fabrice și... piane !!!, și nu știu dacă azi mai fabrică așa ceva). Curios, le-am încercat și impresia mea a fost... ../../images/emotes/yahoo/yahoo_rofl.gif ../../images/emotes/yahoo/yahoo_not_listening.gif .Am cântat și pe Stenway,(atât într-o sală de concert, cât și într-o casă a unui prieten - eu n-am bani ca să-mi cumpăr așa cava), unele Made in U.S.A., altele Made in Germany. Impresia rămasă este de neuitat, (și acum când scriu aceste rânduri!), atât claviatura cât și sensibilitatea acesteia la cerințe fiind excepționale.Am cântat și pe Roland FR3, (în casa unui italian și am vrut să-i cumpăr atât instrumentul cât și toată instalația de sunet aferentă și el a zis: „5000 euro”, și eu am zis:... ../../images/emotes/yahoo/yahoo_doh.gif „Pas”! ../../images/emotes/yahoo/yahoo_happy.gif ), impresia cu care am rămas a fost aceeași ca la Stenway. Practic, o claviatură bună trebuie să lase impresia instrumentistului că mâinile „merg” singure, acestuia rămânâdu-i doar grija unei interpretări cât mai bune și nu aceea de a se adapta la claviatură, așa cum mi s-a întâmplat mie când am trecut la Pa 2x, ,(sigur, depinde și de mână, dar chiar și o mână nestudiată resimte așa ceva!).

Încercând o generalizare, se poate spune că subiectul claviatura sitetizatoarelor „workstation”, folosite cel mai adesea în redarea muzicii live alături de alți instrumentiști, și „arranger”, (este o mare diferență între cele două „specii”), poate fi tratat din două perspective diferite: cea a acordeonistului și cea a pianistului, (a cânta folclor cu pianul iese din discuție pentru că nu te poți duce cu pianul la nuntă/restaurant/spectacol și pentru că pianul nu este un instrument specific folclorului românesc (acesta este un mare dezavantaj/„ghinion” - ca să cităm din autori „celebri” în viață - pentru pianiști!).Chiar dacă există și instrumentiști care au ca instrument de bază un altul decât pianul sau acordeonul, părerile lor se circumscriu celor două perspective.
Acordeonistul vrea o claviatură cât mai moale, cu o cursă (pas, în exprimarea lor curentă) foarte mică, pentru că în cazul unei curse mari îi va fi foarte greu să redea „floricelele” și alte pasaje dificile d.p.d.v. al tehnicii instrumentale.De asemenea vrea ca clapele să fie mai înguste.În general, clapele sitetizatoarelor sunt mai late cu cca. 1mm.Pare puțin, dar dacă facem adunarea constatăm că distanța dintre un sunet și octava lui crește cu .... 1,2 cm! UAU! ../../images/emotes/yahoo/yahoo_whistling.gif Asta este enorm și complică foarte mult partea practică !!! Acordeoniostul nu este, însă, pretențios în ceeace privește sensibilitatea claviaturii, acesta obținând-o cu mâna stângă, prin acționarea burdufului acordeonului.Dovada cea mai bună am avut-o atunci când un prieten, bun acordeonist, a testat Tritonul pe care v-am spus mai sus că l-am avut.Mai exact, după ce a cântat vreo 15-20 sec., mi-a cerut să-i scot dinamica.Apoi mi-a spus că instrumentul este super, dar că are clapele cam „mari”(mai late, vroia el să spună).
Dinpotrivă, pe pianist nu-l deranjează cursa, (există sintetizatoare a căror cursă a claviaturii este chiar mai mare decât cursa pianului), ba mai mult, spre doesebire de acordeonist, pe pianist îl avantajează poziționarea orizontală a claviaturii. Însă îl deranjează profund lipsa sensibilității claviaturii, deoarece el este obișnuit ca să existe o corespondență între acțiunea măinii/degetelor asupra clapei și calitatea sunetului dorit. „Dinamica” claviaturii tuturor sintetizatoarelor este de tot râsul/plânsu/jena, sau cum vreți voi să-i mai spuneți, comparativ cu dinamica unui pian bun. Din păcate nici măcar sistemul Hammer aplicat claviaturilor sintetizatoarelor nu răspunde în totalitate acestei cerințe, (ca să nu spun că e mult mai greu decât claviatura pianului !), deoarece între construcția unei claviaturi pentru pian și și una pentru sintetizator există diferențe considerabile.De fapt, se poate afirma că sitetizatorul și pianul sunt două instrumente diferite, d.p.d.v. al claviaturii,(și nu numai!).

CONCLUZII:
1.Reducerea și tratarea cu ușurință/ironie - așa cum a făcut, face și va mai face A.D., tolerat fiind de admin. - (și care poate fi considerat „atac la persoană” față de unele persoane participante la acest subiect, interzis pe acest site, ca și pe ...alte site-uri - știe dumnealui care...), în condițiile în care subiectul discuției este claviatura sintetizatoarelor și nu mâinile utilizatorilor este o mare eroare.În definitiv, dacă vrei să ajuți, ajută-l mai degrabă pe cel slab, că cel tare se poate ajuta singur, de-aia-i tare!Și-apoi clarifică subiectul, astfel încât să te faci folositor tuturor.Toți plătim bani buni pe aceste „claviaturi”, măcar să știm pe ce dăm banii!
2.Atât acordeoniștii cât și pianiștii vor trebui să facă compromisuri, să parcurgă o perioadă de adaptare la sintetizatorul ales. Amândoi însă, trebuie să se orienteze la achiziționare, asupra sensibilității claviaturii, acest aspect fiind benefic ambilor, (un acordeonist poate modifica cursa, un pianist nu poate acționa asupra sensibilității claviaturii, acestuia rămânându-i doar posibilitatea adaptării).Sintetizator ca pianul sau ca acordeonul, pur și simplu, NU EXISTĂ.
Precizare; sensibilitatea claviaturii = raportul/corespondența resimțită de instrumentist ca urmare efortului (mai mare sau mai mic) acțiunii mâinii/degetelor lui asupra instrumentului și satisfacția/calitatea sunetului obținut.
3.Claviatura este principala interfață dintre un instrumentist și instrument.Nu prin acționarea butoanelor, ci prin acțiunea directă asupra claviaturii, instrumentistul își poate arăta măiestria sau neputința. Mă miră superficialitatea firmelor care au neglijat, unele aproape total, acest aspect, în favoare punerii pe sintetizatoare a unor „televizoare”, butoane, etc., etc., mai performante.Asta în condițiile în care aceste produse se adresează instrumentiștilor - care nu cântă la „televizoare/butoane”, ci la o claviatură! - unii dintre ei profesioniști, și nu unor hărșca-hărșca de Dj-ii, care freacă ...discul și se bâțâie și urlă ca maimuțele, având pretenția că fac artă.


P.S. Dacă A.D. se supără, atunci „tăiem”.... http://clape.ro/images/emotes/yahoo/yahoo_liar.gif .Eu aș vrea să fiu pretinu` lui, da` poate nu vrea el...cine știe... ../../images/emotes/yahoo/yahoo_on_the_phone.gif ... și ca să aflu, mă duc să întreb un ... prieten! Hi, hi! Ciao! ../../images/emotes/yahoo/yahoo_wave.gif

Back to top
admin
Sun, 13 Mar 2016, 01:27PM


Registered Member #1
Joined: 21 May 2008
Posts: 1806
marand a scris ...

CONCLUZII:
1.Reducerea și tratarea cu ușurință/ironie - așa cum a făcut, face și va mai face A.D., tolerat fiind de admin. - (și care poate fi considerat „atac la persoană” față de unele persoane participante la acest subiect, interzis pe acest site, ca și pe ...alte site-uri - știe dumnealui care...), în condițiile în care subiectul discuției este claviatura sintetizatoarelor și nu mâinile utilizatorilor este o mare eroare


@marand, sunt de acord cu tine ... suntem o idee mai "toleranți" pentru că suntem conștienți că uneori "te mai ia valul". Însă nu suntem mai toleranți cu A.D decât cu alți membri.
Pe de altă parte, poate aceasta este opinia lui A.D, și anume că "mâinile utilizatorilor sunt o problemă" - opinie ce trebuie respectată.

Se zice că, nu-i frumos să-i spui orbului că este orb. Așa este și sunt foarte de acord cu acest principiu, asta însă nu înseamnă că orbul este mai puțin orb ...


[ Edited Sun, 13 Mar 2016, 02:24PM ]


Back to top
marand
Sun, 13 Mar 2016, 01:38PM

Registered Member #10506
Joined: 15 Oct 2011
Posts: 239
admin a scris ...

Se zice că, nu-i frumos să-i spui orbului că este orb. Așa este și sunt foarte de acord cu acest principiu, asta însă nu înseamnă că orbul este mai puțin orb ...



Corect!
Problema este, însă, alta și anume; CUM ÎI AJUTĂM și pe „orb” și pe ceilalți? http://clape.ro/images/emotes/yahoo/yahoo_confused.gif ../../images/emotes/yahoo/yahoo_idk.gif


Back to top
gigiflo
Sun, 13 Mar 2016, 01:59PM
Registered Member #15184
Joined: 11 May 2015
Posts: 1395
Respectele mele d-lor!
Sunt incantat si recunoscator d-lui @marand pentru informatiile sintetizate pe care ni le-a expus si pentru atitudinea "pro utilizator/client" in sensul respectului pentru acesta ( in fond el este beneficiarul, pentru el sunt create aceste produse ).
Sunt recunoscator d-lui admin ptr. libertatea de opinie oferita, logica bunului simt si corectitudinea intepretarii "beneficiu versus contrariul" in anumite postari ce depasesc usor limita regulamentului...

Back to top
Go to page   <<        >>   

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF
Powered by Clape.ro

! În atenţia noilor înregistraţi pe site!



Evangelos Odysseus Papathanassiou - Vangelis (29 martie 1943 - 17 mai 2022)
"Cu cât ai mai mult succes, cu atât devii mai mult un produs al ceva care generează bani."



FB
Siteul Muzicantilor


Mobile Theme Setări confidenţialitate

Sitemap