Forums
Clape.ro :: Forums :: Mic forum pentru incepatori ! :: Sfaturi, raspunsuri pentru incepatori |
|
<< Previous thread | Next thread >> |
Tehnici speciale pentru infrumusetarea artistica a melodiei |
Go to page << >> | |
Moderators: admin, Robert Craciun, pustiulica, angelitto
|
Author | Post | ||
Daniel_AD |
|
||
Guest
|
Ceva mai elegant,cred..sper sa va placa! Vals Romania.Style AD&MC,in curand gratuit pentru utilizatorii KORG! In partea a doua am cantat mai rar,pentru doritorii care vor sa invete! Vizionare placuta! LINK: Click aici ! |
||
Back to top |
|
||
gigiflo |
|
||
Registered Member #15184
Joined: Mon May 11 2015, 09:37PMPosts: 1395 |
Daniel_AD a scris ... Ceva mai elegant,cred..sper sa va placa! Vals Romania.Style AD&MC,in curand gratuit pentru utilizatorii KORG! In partea a doua am cantat mai rar,pentru doritorii care vor sa invete! Vizionare placuta! LINK: Click aici ! Excelent, maiestre! Va mai asteptam... |
||
Back to top |
|
||
gabi3213 |
|
||
Registered Member #2854
Joined: Mon Nov 03 2008, 07:26PMPosts: 668 |
superb vals
|
||
Back to top |
|
||
gigiflo |
|
||
Registered Member #15184
Joined: Mon May 11 2015, 09:37PMPosts: 1395 |
Dupa ceva timp si studiu condus de un profesor, revin cu cateva explicatii pentru cei care se confrunta cu subiectul deschis: - tehnicile de infrumusetarea melodiei e bine sa fie aplicate ulterior, pentru a intelege cum se face; - tehnicile se aplica atunci cand deja simti melodia si crezi ca poti sa o infrumusetezi; - tehnicile sunt: trill-ul, mordentul inferior si superior, apogiatura, etc; - ele se traduc printr-un "joc" pe nota care necesita aplicare, ex: nota do poate fi infrumusetata printr-un mordent superior realizat in acelasi timp muzical apasind do, re si revenind pe do; - jocul acesta se executa cu un ton sau semiton alaturat, in functie de gama in care se canta pasajul muzical (daca contine sau nu tonul sau semitonul respectiv) - ele pot fi introduse atunci cand o nota este mai lunga; apare o frazare rapida a melodiei de genul cuvintelor cu cratima; la incheierea unei fraze muzicale, etc - nu trebuie abuzat de folosirea acestor tehnici pentru a pastra "claritatea" melodiei, dar trebuie introduse acolo unde le e locul; Si cel mai important, nu disperati: va veni momentul cand le veti intelege si le veti putea executa. Chiar daca unii o pot face la inceput, fie printr-o dexteritate mai mare coroborata cu o ureche mai "dezvoltata", e foarte probabil ca putini sa inteleaga ceea ce se intampla si sa poata explica. Invatatul prin demonstratii fara explicatii (prin imitatie) are rolul lui, insa este ca si cum l-ai invata pe cineva sa pescuiasca, dar nu i-ai da undita. Mentin subiectul deschis si pentru alte comentarii... |
||
Back to top |
|
||
victorr |
|
||
Registered Member #9068
Joined: Tue Mar 16 2010, 10:05PMPosts: 909 |
Cred ca se foloseste mai mult mordentul la distanta de semiton in lautarie, indiferent daca nota aia se afla in gama sau nu. Daca suna bine, se foloseste.
|
||
Back to top |
|
||
gigiflo |
|
||
Registered Member #15184
Joined: Mon May 11 2015, 09:37PMPosts: 1395 |
victorr a scris ... Cred ca se foloseste mai mult mordentul la distanta de semiton in lautarie, indiferent daca nota aia se afla in gama sau nu. Daca suna bine, se foloseste. Sigur, orice este permis atata timp cat suna bine...Orice regula poate avea exceptiile ei, insa scolastic e bine sa stim despre ce e vorba, iar eu m-am referit la situatia in care, spre exemplu, fiind in armonia lui Re min, pot executa un mordent superior cu mana dreapta fara a ma folosi de diezi sau bemoli ( clapele negre) intrucat, gama Re min nu contine nici un diez sau bemol... [ Edited Sat Jun 24 2017, 04:04PM ] |
||
Back to top |
|
||
sorinelf |
|
||
Registered Member #6305
Joined: Wed Feb 18 2009, 09:06PMPosts: 448 |
gigiflo a scris ... victorr a scris ... Cred ca se foloseste mai mult mordentul la distanta de semiton in lautarie, indiferent daca nota aia se afla in gama sau nu. Daca suna bine, se foloseste. Sigur, orice este permis atata timp cat suna bine...Orice regula poate avea exceptiile ei, insa scolastic e bine sa stim despre ce e vorba, iar eu m-am referit la situatia in care, spre exemplu, fiind in armonia lui Re min, pot executa un mordent superior cu mana dreapta fara a ma folosi de diezi sau bemoli ( clapele negre) intrucat, gama Re min nu contine nici un diez sau bemol... decat si bemol |
||
Back to top |
|
||
gigiflo |
|
||
Registered Member #15184
Joined: Mon May 11 2015, 09:37PMPosts: 1395 |
sorinelf a scris ... gigiflo a scris ... victorr a scris ... Cred ca se foloseste mai mult mordentul la distanta de semiton in lautarie, indiferent daca nota aia se afla in gama sau nu. Daca suna bine, se foloseste. Sigur, orice este permis atata timp cat suna bine...Orice regula poate avea exceptiile ei, insa scolastic e bine sa stim despre ce e vorba, iar eu m-am referit la situatia in care, spre exemplu, fiind in armonia lui Re min, pot executa un mordent superior cu mana dreapta fara a ma folosi de diezi sau bemoli ( clapele negre) intrucat, gama Re min nu contine nici un diez sau bemol... decat si bemol Scuze, am gresit. Initial am vrut sa dau exemplul cu La min... Re min sigur contine un si bemol, dar argumentatia este corecta pe fond... [ Edited Sat Jun 24 2017, 07:45PM ] |
||
Back to top |
|
||
Organist |
|
||
Registered Member #16257
Joined: Tue Dec 20 2016, 12:27PMPosts: 271 |
gigiflo a scris ... Dupa ceva timp si studiu condus de un profesor, revin cu cateva explicatii pentru cei care se confrunta cu subiectul deschis: - tehnicile de infrumusetarea melodiei e bine sa fie aplicate ulterior, pentru a intelege cum se face; - tehnicile se aplica atunci cand deja simti melodia si crezi ca poti sa o infrumusetezi; - tehnicile sunt: trill-ul, mordentul inferior si superior, apogiatura, etc; - ele se traduc printr-un "joc" pe nota care necesita aplicare, ex: nota do poate fi infrumusetata printr-un mordent superior realizat in acelasi timp muzical apasind do, re si revenind pe do; - jocul acesta se executa cu un ton sau semiton alaturat, in functie de gama in care se canta pasajul muzical (daca contine sau nu tonul sau semitonul respectiv) - ele pot fi introduse atunci cand o nota este mai lunga; apare o frazare rapida a melodiei de genul cuvintelor cu cratima; la incheierea unei fraze muzicale, etc - nu trebuie abuzat de folosirea acestor tehnici pentru a pastra "claritatea" melodiei, dar trebuie introduse acolo unde le e locul; Si cel mai important, nu disperati: va veni momentul cand le veti intelege si le veti putea executa. Chiar daca unii o pot face la inceput, fie printr-o dexteritate mai mare coroborata cu o ureche mai "dezvoltata", e foarte probabil ca putini sa inteleaga ceea ce se intampla si sa poata explica. Invatatul prin demonstratii fara explicatii (prin imitatie) are rolul lui, insa este ca si cum l-ai invata pe cineva sa pescuiasca, dar nu i-ai da undita. Mentin subiectul deschis si pentru alte comentarii... Foarte interesant topicul....si de asemenea si explicatiile tale Gigi si ale tuturor celor ce au decis sa depuna efortul de a ne explica si noua celor mai la inceput de drum cum anume se face...problema e ca in tutoriale daca te uiti aceste procedee sunt executate foarte repede si nu prea intelegi ce si cum...de exemplu in tutorialul d.lui Andronescu - O batrana intr.o gara...varianta completa...nu stiu daca vreunul de nivelul nostru intelege la viteza aceea ce si cum executa maestrul acolo...🙄🙄🙄 Aadar revin si eu cu o rugaminte...exista vreun manual, vreo carte, niste volume ceva de unde sa putem invata fara profesor cum sta treaba cu gamele cu armoniile cu arpegiile cu relativele...ca asa stiu sa cant do re mi fa sol la si ....si banuiesc ca exista totusi niste reguli...niste legaturi... Stiu ca trebuie foarte mult exercitiu, dar trebuie totusi sa existe niste teorie la baza...baza aceasta de unde o studiem?... Auzeam la un lautar...tine minte la mine...do e sotul lui fa, re e sotul lui sol, mi e sotul lui la, fa e sotul lui si, sol e sotul lui do...ce inseamna asta? Si de unde a plecat, ca doar nu a visat el noaptea chestiile astea...este o teorie ceva la baza....nu?🤔🤔🤔 [ Edited Tue Jun 27 2017, 06:50AM ] |
||
Back to top |
|
||
gigiflo |
|
||
Registered Member #15184
Joined: Mon May 11 2015, 09:37PMPosts: 1395 |
Uite un link ajutator: LINK: Click aici !
|
||
Back to top |
|
||
Go to page << >> | |
Powered by Clape.ro
Comentarii noi
[download] Korg Pa5X Artist Edition Version 2.0 Posted by gabriel.38 on 24 Dec : 20:52
Buna seara. In primul rand,Craciun fericit tuturor! am descarcat link-ul dar nu poate fi accesat. Am incercat de pe doua portatile si de pe telefon. Nu il deschide. Sarbatori feric [more ...]
[download] Set Korg MG Pa3-2023 - ionut74 Posted by miki67 on 21 Dec : 17:50
Ionut, inainte de a urca un set, trebuie dat un search pentru a verifica daca este deja setul aici. uite il pusesem corectat , ca initial avea o gramada de erori in sound, exact se [more ...]
[download] Korg Pa5X Artist Edition Version 2.0 Posted by Solo.4 on 21 Dec : 12:14
I m have acces to download but link have no acces thanks
[download] Korg Pa5X Artist Edition Version 2.0 Posted by Devylxxx on 21 Dec : 00:36
The link works perfect! Maybe you don*t have acces to download or you make a mistake!
[download] Set korg pa2x Marius Gerea - Excl Posted by ionut74 on 20 Dec : 11:11
set 2016
|
|
"Cu cât ai mai mult succes, cu atât devii mai mult un produs al ceva care generează bani."
FB