Forums

Clape.ro :: Forums :: Mic forum pentru incepatori ! :: Sfaturi, raspunsuri pentru incepatori
 
<< Previous thread | Next thread >>
Tehnici speciale pentru infrumusetarea artistica a melodiei
Go to page   <<        >>  
Moderators: admin, Roberto E80, pustiulica, angelitto
Author Post
Daniel_AD
Sat Jun 27 2015, 08:53PM
Guest
Ceva mai elegant,cred..sper sa va placa!
Vals Romania.Style AD&MC,in curand gratuit pentru utilizatorii KORG!
In partea a doua am cantat mai rar,pentru doritorii care vor sa invete!
Vizionare placuta!
LINK: Click aici !

Back to top
gigiflo
Sat Jun 27 2015, 10:41PM
Registered Member #15184
Joined: Mon May 11 2015, 09:37PM
Posts: 1355
Daniel_AD a scris ...

Ceva mai elegant,cred..sper sa va placa!
Vals Romania.Style AD&MC,in curand gratuit pentru utilizatorii KORG!
In partea a doua am cantat mai rar,pentru doritorii care vor sa invete!
Vizionare placuta!
LINK: Click aici !

Excelent, maiestre!
Va mai asteptam...

Back to top
gabi3213
Sun Jun 28 2015, 09:07AM
Registered Member #2854
Joined: Mon Nov 03 2008, 07:26PM
Posts: 669
superb vals

Back to top
gigiflo
Sat Jun 24 2017, 12:04PM
Registered Member #15184
Joined: Mon May 11 2015, 09:37PM
Posts: 1355
Dupa ceva timp si studiu condus de un profesor, revin cu cateva explicatii pentru cei care se confrunta cu subiectul deschis:
- tehnicile de infrumusetarea melodiei e bine sa fie aplicate ulterior, pentru a intelege cum se face;
- tehnicile se aplica atunci cand deja simti melodia si crezi ca poti sa o infrumusetezi;
- tehnicile sunt: trill-ul, mordentul inferior si superior, apogiatura, etc;
- ele se traduc printr-un "joc" pe nota care necesita aplicare, ex: nota do poate fi infrumusetata printr-un mordent superior realizat in acelasi timp muzical apasind do, re si revenind pe do;
- jocul acesta se executa cu un ton sau semiton alaturat, in functie de gama in care se canta pasajul muzical (daca contine sau nu tonul sau semitonul respectiv)
- ele pot fi introduse atunci cand o nota este mai lunga; apare o frazare rapida a melodiei de genul cuvintelor cu cratima; la incheierea unei fraze muzicale, etc
- nu trebuie abuzat de folosirea acestor tehnici pentru a pastra "claritatea" melodiei, dar trebuie introduse acolo unde le e locul;
Si cel mai important, nu disperati: va veni momentul cand le veti intelege si le veti putea executa. Chiar daca unii o pot face la inceput, fie printr-o dexteritate mai mare coroborata cu o ureche mai "dezvoltata", e foarte probabil ca putini sa inteleaga ceea ce se intampla si sa poata explica.
Invatatul prin demonstratii fara explicatii (prin imitatie) are rolul lui, insa este ca si cum l-ai invata pe cineva sa pescuiasca, dar nu i-ai da undita.
Mentin subiectul deschis si pentru alte comentarii...


Back to top
victorr
Sat Jun 24 2017, 01:22PM
Registered Member #9068
Joined: Tue Mar 16 2010, 10:05PM
Posts: 867
Cred ca se foloseste mai mult mordentul la distanta de semiton in lautarie, indiferent daca nota aia se afla in gama sau nu. Daca suna bine, se foloseste.

Back to top
gigiflo
Sat Jun 24 2017, 03:58PM
Registered Member #15184
Joined: Mon May 11 2015, 09:37PM
Posts: 1355
victorr a scris ...

Cred ca se foloseste mai mult mordentul la distanta de semiton in lautarie, indiferent daca nota aia se afla in gama sau nu. Daca suna bine, se foloseste.

Sigur, orice este permis atata timp cat suna bine...Orice regula poate avea exceptiile ei, insa scolastic e bine sa stim despre ce e vorba, iar eu m-am referit la situatia in care, spre exemplu, fiind in armonia lui Re min, pot executa un mordent superior cu mana dreapta fara a ma folosi de diezi sau bemoli ( clapele negre) intrucat, gama Re min nu contine nici un diez sau bemol...

[ Edited Sat Jun 24 2017, 04:04PM ]


Back to top
sorinelf
Sat Jun 24 2017, 05:32PM
Registered Member #6305
Joined: Wed Feb 18 2009, 09:06PM
Posts: 432
gigiflo a scris ...

victorr a scris ...

Cred ca se foloseste mai mult mordentul la distanta de semiton in lautarie, indiferent daca nota aia se afla in gama sau nu. Daca suna bine, se foloseste.

Sigur, orice este permis atata timp cat suna bine...Orice regula poate avea exceptiile ei, insa scolastic e bine sa stim despre ce e vorba, iar eu m-am referit la situatia in care, spre exemplu, fiind in armonia lui Re min, pot executa un mordent superior cu mana dreapta fara a ma folosi de diezi sau bemoli ( clapele negre) intrucat, gama Re min nu contine nici un diez sau bemol...



decat si bemol


Back to top
gigiflo
Sat Jun 24 2017, 07:42PM
Registered Member #15184
Joined: Mon May 11 2015, 09:37PM
Posts: 1355
sorinelf a scris ...

gigiflo a scris ...

victorr a scris ...

Cred ca se foloseste mai mult mordentul la distanta de semiton in lautarie, indiferent daca nota aia se afla in gama sau nu. Daca suna bine, se foloseste.

Sigur, orice este permis atata timp cat suna bine...Orice regula poate avea exceptiile ei, insa scolastic e bine sa stim despre ce e vorba, iar eu m-am referit la situatia in care, spre exemplu, fiind in armonia lui Re min, pot executa un mordent superior cu mana dreapta fara a ma folosi de diezi sau bemoli ( clapele negre) intrucat, gama Re min nu contine nici un diez sau bemol...



decat si bemol


Scuze, am gresit. Initial am vrut sa dau exemplul cu La min... Re min sigur contine un si bemol, dar argumentatia este corecta pe fond...

[ Edited Sat Jun 24 2017, 07:45PM ]


Back to top
Organist
Tue Jun 27 2017, 06:42AM
Registered Member #16257
Joined: Tue Dec 20 2016, 12:27PM
Posts: 234
gigiflo a scris ...

Dupa ceva timp si studiu condus de un profesor, revin cu cateva explicatii pentru cei care se confrunta cu subiectul deschis:
- tehnicile de infrumusetarea melodiei e bine sa fie aplicate ulterior, pentru a intelege cum se face;
- tehnicile se aplica atunci cand deja simti melodia si crezi ca poti sa o infrumusetezi;
- tehnicile sunt: trill-ul, mordentul inferior si superior, apogiatura, etc;
- ele se traduc printr-un "joc" pe nota care necesita aplicare, ex: nota do poate fi infrumusetata printr-un mordent superior realizat in acelasi timp muzical apasind do, re si revenind pe do;
- jocul acesta se executa cu un ton sau semiton alaturat, in functie de gama in care se canta pasajul muzical (daca contine sau nu tonul sau semitonul respectiv)
- ele pot fi introduse atunci cand o nota este mai lunga; apare o frazare rapida a melodiei de genul cuvintelor cu cratima; la incheierea unei fraze muzicale, etc
- nu trebuie abuzat de folosirea acestor tehnici pentru a pastra "claritatea" melodiei, dar trebuie introduse acolo unde le e locul;
Si cel mai important, nu disperati: va veni momentul cand le veti intelege si le veti putea executa. Chiar daca unii o pot face la inceput, fie printr-o dexteritate mai mare coroborata cu o ureche mai "dezvoltata", e foarte probabil ca putini sa inteleaga ceea ce se intampla si sa poata explica.
Invatatul prin demonstratii fara explicatii (prin imitatie) are rolul lui, insa este ca si cum l-ai invata pe cineva sa pescuiasca, dar nu i-ai da undita.
Mentin subiectul deschis si pentru alte comentarii...



Foarte interesant topicul....si de asemenea si explicatiile tale Gigi si ale tuturor celor ce au decis sa depuna efortul de a ne explica si noua celor mai la inceput de drum cum anume se face...problema e ca in tutoriale daca te uiti aceste procedee sunt executate foarte repede si nu prea intelegi ce si cum...de exemplu in tutorialul d.lui Andronescu - O batrana intr.o gara...varianta completa...nu stiu daca vreunul de nivelul nostru intelege la viteza aceea ce si cum executa maestrul acolo...🙄🙄🙄
Aadar revin si eu cu o rugaminte...exista vreun manual, vreo carte, niste volume ceva de unde sa putem invata fara profesor cum sta treaba cu gamele cu armoniile cu arpegiile cu relativele...ca asa stiu sa cant do re mi fa sol la si ....si banuiesc ca exista totusi niste reguli...niste legaturi...
Stiu ca trebuie foarte mult exercitiu, dar trebuie totusi sa existe niste teorie la baza...baza aceasta de unde o studiem?...
Auzeam la un lautar...tine minte la mine...do e sotul lui fa, re e sotul lui sol, mi e sotul lui la, fa e sotul lui si, sol e sotul lui do...ce inseamna asta? Si de unde a plecat, ca doar nu a visat el noaptea chestiile astea...este o teorie ceva la baza....nu?🤔🤔🤔

[ Edited Tue Jun 27 2017, 06:50AM ]


Back to top
gigiflo
Tue Jun 27 2017, 07:04AM
Registered Member #15184
Joined: Mon May 11 2015, 09:37PM
Posts: 1355
Uite un link ajutator: LINK: Click aici !

Back to top
Go to page   <<        >>   

Jump:     Back to top

Syndicate this thread: rss 0.92 Syndicate this thread: rss 2.0 Syndicate this thread: RDF
Powered by Clape.ro

! În atenţia noilor înregistraţi pe site!


Comentarii noi


[download] Set macedonesc Pa600 Posted by miki67 on 20 Aug : 18:43
Cu placere!


[download] MaGi-Best by Mihai13 Posted by miki67 on 20 Aug : 18:41
ok. Mihai,am inteles. asa cum am spus,cand voi avea timp voi asculta,in special Hora Draghici.Mult succes in continuare!


[download] (ptMihai13) ADv2 PA1000 Compres By Miki67.SET Posted by Mihai13 on 20 Aug : 12:30
Salut,O mare parte din sty-uri sunt din AD v2 deci, daca sunt diferente de creere sty la PA4x (personal habar n-am) nu vor merge pe seriile dinainte.Probabil ca trebuiesc exportate [more ...]


[download] (ptMihai13) ADv2 PA1000 Compres By Miki67.SET Posted by cosys112 on 20 Aug : 11:57
nu merge sa incarc nici pe rand nici un style imi da ,this is not a Pa file


[download] MaGi-Best by Mihai13 Posted by Mihai13 on 20 Aug : 07:33
Da cele doua usere sunt la fel pt ca unul il tin in original cand lucrez si prin ritmurile acelea nu am trecut.Am transferat si eu ciateva sty in setul meu si am realizat ca acolo [more ...]





Facebook page





Îţi place siteul ? Susţine acest site: adăugă codul de mai jos pe siteul tău.
Clape.ro



Siteul Muzicantilor


Mobile Theme Setări confidenţialitate

Zuma Deluxe Sitemap