Forums
Clape.ro :: Forums :: Mic forum pentru incepatori ! :: Sfaturi, raspunsuri pentru incepatori |
|
<< Previous thread | Next thread >> |
Cum studiați voi? |
Go to page << >> | |
Moderators: admin, Robert Craciun, pustiulica, angelitto
|
Author | Post | ||
remuscampean |
|
||
Registered Member #9292
Joined: Sun May 02 2010, 06:50PMPosts: 354 |
angelitto a scris ... Un topic interesant. Pacat ca putini s-au implicat sa ajute. Ma gandesc ca daca ai o orga bunicica sa poti pune midi si scadea tempo'ul si sa canti peste piesa, etc, te ajuta mult. E mult mai usor asa. Daca insa ai o orga mai slabuta o sa fie mai greu. Un link cu triluri interesant mai jos Triluri si triolete Daca ai computer, un mp3 player si niste casti se poate si fara orga performanta. Eu am folosit van basco midi player si un program cu care fac screen capture si mi-am facut singur material de studiu la tempo f lent editat ulterior [ Edited Sat Oct 25 2014, 02:30AM ] |
||
Back to top |
|
||
ValiS |
|
||
Registered Member #4
Joined: Thu May 22 2008, 08:11AMPosts: 1307 |
Ar fi de preferat ca cei ce dau"lectii"sa invete sa "prinda cu toata mina"o armonie..! Bineinteles,daca stiu si oleaca de teorie muzicala...n-ar strica..! Major,minor si septima stiu si incepatorii...Respect pentru domnul Arald la care am auzit si"altceva"...nu doar hora si sarba..!
|
||
Back to top |
|
||
marand |
|
||
Registered Member #10506
Joined: Sat Oct 15 2011, 03:30PMPosts: 239 |
Pe un alt site, de mult timp apus, cineva a mai ridicat o asemenea problemă, nu chiar sub această formă, dar în esenţă subiectul era acelaşi.Şi atunci, ca şi acum, m-am abţinut să particip la o asemenea discuţie, pentru că pe de-o parte este f. f. f. complicată, iar cei ce citesc răspunsurile ar dori ca problema să fie rezolvată „dintr-o sorbire”, iar pe de altă parte mulți vor spune că mă dau cam „deștept”...în fine, pot să apară fel și fel de „mișto-uri” de prost gust care nu mă vor încânta prea tare...Însă ca și atunci, când mi-am călcat pe inimă, așa o să fac și acum, în speranța că dacă acest site este făcut ca să învățăm unii de la alții atunci poate o să se găsesacă cineva care să aibă ce să învețe și de la mine. Voi porni de la niște observații simple legate de ceeace a scris Pauleta, cel ce a deschis subiectul ; 1. Nu există clăpari buni de solistică și de armonie.Clăparii buni le fac pe amândouă bine, atât armonia cât și solistica deoadată.Aici vorbim despre stilul da a cânta la o clapă ca la pian. 2. Veți rămâne dezamăgiți de cele ce vă voi spune în continuare ; nu există o metodă standard de studiu astfel încât randamentul elevului să fie garantat.Nu s-a scris până azi nici un manual pentru învățarea unui instrument ; există manual de matematică, dar nu există manual de pian, există manual de lb. română, dar nu există manual de vioară , etc., etc.De ce? Foarte simplu ; învățarea unui instrument muzical este o chestiune care depinde într-atât de mult de personalitatea elevului (indiferent de vârsta pe care o are), încât aplicarea unor metode standard este o inepție, adică ele nu se potrivesc.Atenție ; a nu se confunda manualul cu o culegere de piese muzicale adunate, grupate în ceeace îndeobște noi numim partituri.Partitura îți spune CE să cânți, dar nu-ți spune CUM SĂ FACI ca să reușești să cânți bine! Învățarea unui instrument muzical este o problemă de CREATIVITATE, pentru că atunci când elevul X execută o piesă el de fapt o re-crează sunet cu sunet, (fie după partitură, fie din memorie).Cum creativitatea este o calitate strict individuală, pe cale de consecință ea diferă de la un individ la altul.Aceasta este adevărata explicație pentru care profesorii care predau instrumenete muzicale lucrează cu un singur elev, spre deosebire de ceilalți profesori care predau alte discipline unde rolul creativității este, mai ales la începutul învățării, mult diminuat, el fiind înlocuit cu imitația. 3. Și acum „TREZIREA” ; în viață există două feluri de lucruri, unele simple, altele complicate.Muzica este un fenomen dintre cele mai complexe, (de aceea și introducerea atât de lungă de mai sus).Am citit fel și fel de sfaturi, din partea celor ce au vrut să te ajute, toate utile, pe care le enumăr, pentru le grupa pe toate la un loc : să studiezi de la mai rar la mai repede, să organizezi învățarea unei piese, să asculți muzică, să te ajuți de diverse programe utilizând un PC, etc.Pe de altă parte ți se spune că trebuie să ai auz muzical, să ai o clapă cât decât mai acătării(deși unii spun că nu-i obligatoriu).Mai rămâne să ți se spună că trebuie să ai talent, eventual să ți se spună că trebuie să fii născut pentru a reuși să cânți bine la un instrument.Toate acestea sunt sfaturi utile, pe care eu sunt sigur că le știai, poate nu pe toate, dar majoritatea le știai.Nimeni, însă nu-ți spune CUM se studiază, CUM se organizează învățarea, CUM să faci să ai auz muzical.De fapt, în învățarea muzicii cea mai importantă întrebare este CUM SE FACE?Dacă știi să răspunzi la această întrebare ai găsit calea învățării. Pentru a răspunde la întrebarea „CUM SE FACE”, trebuie neapărat să o reformulez, astfel ; ce se petrece în mintea unui interpret în timpul actului viu al execuției unei piese muzicale? Aceasta este „zăpăceala” la care te referi tu.Practic, tu simți că studiezi degeaba, că treaba nu merge, dar nu știi cum să formulezi în cuvinte, de fapt nu știi ceeace nu știi !!!Ei bine, aceasta este boala de care suferă toți AUTODACȚII !! Crezând ei că sunt mari și tari și din diverse motive, care de care mai spălăcite, mai aburite sau mai nu-știu-cum să le zic, refuză să meargă la un profesor.Iată consecințele : 1.Autodidactul (în muzică, că despre asta vorbim) nu are mijloc de comparație.El se compară cu propria lui neștiință. 2.Autodidactul nu știe să învețe. 3.Autodidactul crede că este bine numai ceeace face el, pentru că la început este mai ușor.Apoi, când lucrurile devin mai complicate începe, încet-încet, apoi din ce în ce mai tare, să se dea cu capul de pereți. ...și aș mai putea continua, dar cred că ajunge. Paradoxal, tot un autodidact ne scoate din încurcătură...Numele lui ; W. A. Mozart!!! La vârsta de 3(trei) ani !!! el ia în mână o vioară, și fară să-i fi arătat nimeni niciodată vreo iotă despre cum se cântă la acest instrument, pur și simplu începe să cânte o melodie ca și cum ar fi știut-o dintotdeauna.Și o să-mi spuneți; „da, dar ăla a fost geniu”.Iar eu o să vă spun că da, a fost geniu, dar nu asta ne interesează pe noi.Pe noi ne interesează ce a fost în mintea lui, CUM ANUME S-AU PETRCUT LUCRURILE acolo, în tărtăcuța lui de geniu, că la trei ani, fără să-i fi arătat nimeni nimic, dintr-o dată a început să cânte la vioară.Răspunsul ni l-a dat tot un neamț, K. A. Martienssen, un psiholog, și este cunoscut în lumea muzicală sub denumirea „complexul copilului minune”. Pe scurt, și în termenii folosiți astăzi explicatia este următoarea ; ÎN MINTEA LUI SUNETELE ERAU ATÂT DE BINE, DE CLAR ORGANIZATE ÎNCÂT ÎNTRE MINTE ȘI MÂINI S-A CREAT O LEGĂTURĂ INSTANTANEE DE NECESITATE CARE A DUS LA „TRADUCEREA” SUNETELOR ÎN EXECUȚIA PIESEI RESPECTIVE LA VIOARĂ. De aici rezultă poate cea mai importantă învățătură ; dacă în minte nu sunt sunete mâna nu știe ce să facă.Martienssen , în cartea care tratează această problemă (Schopferischer klavierunterricht) ne spune cum se transformă mintea într-un „instrument musical”, mâinile devenind un mijloc, ȘI NU UN SCOP, în a reda ceeace este în minte.A pune sunetele în minte nu e o treabă ușoară ; aceasta este diferența dintre un geniu și un om obișniut care încearcă să facă muzica. Și chiar dacă a fost geniu Mozart a luat lecții de muzică cu profesori, deși a dovedit că putea fi un autodidact.El însă a simțit limitele autodidacticismului, și a muncit exact ca un muncitor necalificat; ca orice geniu, era conștient că geniul lui este nesemnificativ fără ajutorul unor profesori care dețineau cunoștințele care-i lipseau.Altfel spus nici geniile nu le știu pe toate ; oare de ce noi nu luăm exemplu de la asemenea oameni? [ Edited Wed May 07 2014, 02:03AM ] |
||
Back to top |
|
||
remuscampean |
|
||
Registered Member #9292
Joined: Sun May 02 2010, 06:50PMPosts: 354 |
Ai deschis acest topic adresandu-te celor cu experiență extinsă. Nu trebuie să ne mire că răspunsurile au fost reduse ca număr. Eu bănuiesc un motiv: Pentru un om cu experiență extinsă în muzică, este foarte greu să răspundă la această întrebare, exact cum Dl. Marand a subliniat, pentru că având atât de multe cunoștințe, nu ar ști de unde să înceapă. Dându-ți un răspuns scurt, s-ar simți poate neprofesional, așa că mai bine nu se implică. Felicit timpul acordat din partea Dlui. Marand. Aveți un suflet mare domnule, și dacă periodic ne mai ia valul pe câte unul sau altul să punem astfel de întrebări, este pentru că împărtășim măcar câteva lucruri comune: dragostea pentru muzică și dorința de a afla. Nu trebuie să uităm că pe acest site se află mulți oameni care au muzica drept hobby, nu își doresc să ajungă pe o scenă, și unii, nu au posibilitatea să fie îndrumați de un profesor. Întrebările și explicațiile trebuiesc încurajate, dezvoltă spiritul critic și creativitatea. |
||
Back to top |
|
||
ciury |
|
||
Registered Member #5922
Joined: Mon Feb 09 2009, 03:10PMPosts: 710 |
marand a scris ... Pe un alt site, de mult timp apus, cineva a mai ridicat o asemenea problemă, nu chiar sub această formă, dar în esenţă subiectul era acelaşi.Şi atunci, ca şi acum, m-am abţinut să particip la o asemenea discuţie, pentru că pe de-o parte este f. f. f. complicată, iar cei ce citesc răspunsurile ar dori ca problema să fie rezolvată „dintr-o sorbire”, iar pe de altă parte mulți vor spune că mă dau cam „deștept”...în fine, pot să apară fel și fel de „mișto-uri” de prost gust care nu mă vor încânta prea tare...Însă ca și atunci, când mi-am călcat pe inimă, așa o să fac și acum, în speranța că dacă acest site este făcut ca să învățăm unii de la alții atunci poate o să se găsesacă cineva care să aibă ce să învețe și de la mine. Voi porni de la niște observații simple legate de ceeace a scris Pauleta, cel ce a deschis subiectul ; 1. Nu există clăpari buni de solistică și de armonie.Clăparii buni le fac pe amândouă bine, atât armonia cât și solistica deoadată.Aici vorbim despre stilul da a cânta la o clapă ca la pian. 2. Veți rămâne dezamăgiți de cele ce vă voi spune în continuare ; nu există o metodă standard de studiu astfel încât randamentul elevului să fie garantat.Nu s-a scris până azi nici un manual pentru învățarea unui instrument ; există manual de matematică, dar nu există manual de pian, există manual de lb. română, dar nu există manual de vioară , etc., etc.De ce? Foarte simplu ; învățarea unui instrument muzical este o chestiune care depinde într-atât de mult de personalitatea elevului (indiferent de vârsta pe care o are), încât aplicarea unor metode standard este o inepție, adică ele nu se potrivesc.Atenție ; a nu se confunda manualul cu o culegere de piese muzicale adunate, grupate în ceeace îndeobște noi numim partituri.Partitura îți spune CE să cânți, dar nu-ți spune CUM SĂ FACI ca să reușești să cânți bine! Învățarea unui instrument muzical este o problemă de CREATIVITATE, pentru că atunci când elevul X execută o piesă el de fapt o re-crează sunet cu sunet, (fie după partitură, fie din memorie).Cum creativitatea este o calitate strict individuală, pe cale de consecință ea diferă de la un individ la altul.Aceasta este adevărata explicație pentru care profesorii care predau instrumenete muzicale lucrează cu un singur elev, spre deosebire de ceilalți profesori care predau alte discipline unde rolul creativității este, mai ales la începutul învățării, mult diminuat, el fiind înlocuit cu imitația. 3. Și acum „TREZIREA” ; în viață există două feluri de lucruri, unele simple, altele complicate.Muzica este un fenomen dintre cele mai complexe, (de aceea și introducerea atât de lungă de mai sus).Am citit fel și fel de sfaturi, din partea celor ce au vrut să te ajute, toate utile, pe care le enumăr, pentru le grupa pe toate la un loc : să studiezi de la mai rar la mai repede, să organizezi învățarea unei piese, să asculți muzică, să te ajuți de diverse programe utilizând un PC, etc.Pe de altă parte ți se spune că trebuie să ai auz muzical, să ai o clapă cât decât mai acătării(deși unii spun că nu-i obligatoriu).Mai rămâne să ți se spună că trebuie să ai talent, eventual să ți se spună că trebuie să fii născut pentru a reuși să cânți bine la un instrument.Toate acestea sunt sfaturi utile, pe care eu sunt sigur că le știai, poate nu pe toate, dar majoritatea le știai.Nimeni, însă nu-ți spune CUM se studiază, CUM se organizează învățarea, CUM să faci să ai auz muzical.De fapt, în învățarea muzicii cea mai importantă întrebare este CUM SE FACE?Dacă știi să răspunzi la această întrebare ai găsit calea învățării. Pentru a răspunde la întrebarea „CUM SE FACE”, trebuie neapărat să o reformulez, astfel ; ce se petrece în mintea unui interpret în timpul actului viu al execuției unei piese muzicale? Aceasta este „zăpăceala” la care te referi tu.Practic, tu simți că studiezi degeaba, că treaba nu merge, dar nu știi cum să formulezi în cuvinte, de fapt nu știi ceeace nu știi !!!Ei bine, aceasta este boala de care suferă toți AUTODACȚII !! Crezând ei că sunt mari și tari și din diverse motive, care de care mai spălăcite, mai aburite sau mai nu-știu-cum să le zic, refuză să meargă la un profesor.Iată consecințele : 1.Autodidactul (în muzică, că despre asta vorbim) nu are mijloc de comparație.El se compară cu propria lui neștiință. 2.Autodidactul nu știe să învețe. 3.Autodidactul crede că este bine numai ceeace face el, pentru că la început este mai ușor.Apoi, când lucrurile devin mai complicate începe, încet-încet, apoi din ce în ce mai tare, să se dea cu capul de pereți. ...și aș mai putea continua, dar cred că ajunge. Paradoxal, tot un autodidact ne scoate din încurcătură...Numele lui ; W. A. Mozart!!! La vârsta de 3(trei) ani !!! el ia în mână o vioară, și fară să-i fi arătat nimeni niciodată vreo iotă despre cum se cântă la acest instrument, pur și simplu începe să cânte o melodie ca și cum ar fi știut-o dintotdeauna.Și o să-mi spuneți; „da, dar ăla a fost geniu”.Iar eu o să vă spun că da, a fost geniu, dar nu asta ne interesează pe noi.Pe noi ne interesează ce a fost în mintea lui, CUM ANUME S-AU PETRCUT LUCRURILE acolo, în tărtăcuța lui de geniu, că la trei ani, fără să-i fi arătat nimeni nimic, dintr-o dată a început să cânte la vioară.Răspunsul ni l-a dat tot un neamț, K. A. Martienssen, un psiholog, și este cunoscut în lumea muzicală sub denumirea „complexul copilului minune”. Pe scurt, și în termenii folosiți astăzi explicatia este următoarea ; ÎN MINTEA LUI SUNETELE ERAU ATÂT DE BINE, DE CLAR ORGANIZATE ÎNCÂT ÎNTRE MINTE ȘI MÂINI S-A CREAT O LEGĂTURĂ INSTANTANEE DE NECESITATE CARE A DUS LA „TRADUCEREA” SUNETELOR ÎN EXECUȚIA PIESEI RESPECTIVE LA VIOARĂ. De aici rezultă poate cea mai importantă învățătură ; dacă în minte nu sunt sunete mâna nu știe ce să facă.Martienssen , în cartea care tratează această problemă (Schopferischer klavierunterricht) ne spune cum se transformă mintea într-un „instrument musical”, mâinile devenind un mijloc, ȘI NU UN SCOP, în a reda ceeace este în minte.A pune sunetele în minte nu e o treabă ușoară ; aceasta este diferența dintre un geniu și un om obișniut care încearcă să facă muzica. Și chiar dacă a fost geniu Mozart a luat lecții de muzică cu profesori, deși a dovedit că putea fi un autodidact.El însă a simțit limitele autodidacticismului, și a muncit exact ca un muncitor necalificat; ca orice geniu, era conștient că geniul lui este nesemnificativ fără ajutorul unor profesori care dețineau cunoștințele care-i lipseau.Altfel spus nici geniile nu le știu pe toate ; oare de ce noi nu luăm exemplu de la asemenea oameni? bravo |
||
Back to top |
|
||
angelitto |
|
||
Registered Member #14155
Joined: Mon Apr 28 2014, 05:16PMPosts: 1168 |
remuscampean a scris ... Daca ai computer, un mp3 player si niste casti se poate si fara orga performanta. Eu am folosit van basco midi player si un program cu care fac screen capture si mi-am facut singur material de studiu la tempo f rar. Ce fel ce claviatura ai acolo? Si ce program folosesti la PC? |
||
Back to top |
|
||
Expresul |
|
||
Registered Member #12707
Joined: Tue Apr 09 2013, 08:06PMPosts: 448 |
Eu nu am (auzit de Mozart). Da am auzit de Lambru Ionel Tudorache .... Remus a pus o piesa si se astepta sa fie corectat cum a facut dom.Vali . Remus tu cinti piese care nu poti sa le cinti . Eu zic sa treci la piese mai usoare . Asculta-le inainte pina inveti piesa pe din-afara. Unele note sint mai( scurte altele mai lungi ) la tine toate sint la fel. Nu ai( ureche muzicala ). Te sfatuiesc sa treci pe valsuri. De criticat critica toata lumea un sfat bun mai putin. Daca am derajat pe cineva imi cer scuze. Data viitoare pune si tu un ritm cu tambal sau tobe si se va auzii mult mai bine ca doar nu cinti la acordeon .:) [ Edited Wed May 07 2014, 09:17PM ] |
||
Back to top |
|
||
remuscampean |
|
||
Registered Member #9292
Joined: Sun May 02 2010, 06:50PMPosts: 354 |
Ce fel ce claviatura ai acolo? Si ce program folosesti la PC? Este o melodica Hohner. E mai mult jucarie (dar are avantajul ca o poti lua cu tine f usor, la o plimbare prin padure sau altceva...). Un exemplu cu o melodica in actiune: Ca sa fac screen capture am folosit Microsoft Expression, si de Van Basco faci rost chiar de aici de pe site. Stiu ca este impotriva scopului muzicii, este un ajutor vizual si nu are legatura cu dezvoltarea auzului, dar m-a impins pacatul sa ma ajut de el, si intentionez sa ma dezprind de aceste metode pe parcurs. Dar, pana la urma, partitura nu este tot un ajutor vizual? @ Expresul: s-a notat, chiar iti multumesc pentru ca ai impartasit din parerea ta. Ce am facut eu e o prima incercare. Pe mine ma ajuta. [ Edited Thu May 08 2014, 02:54AM ] |
||
Back to top |
|
||
wildrose |
|
||
Registered Member #3923
Joined: Tue Dec 09 2008, 06:02PMPosts: 52 |
Felicitari d-lui Marand! Este dureros de adevarat ce ati scris...
|
||
Back to top |
|
||
Expresul |
|
||
Registered Member #12707
Joined: Tue Apr 09 2013, 08:06PMPosts: 448 |
Remuse baga numai la acordeon si numai pe un singur registru pina iti (intra notele in cap ) . Nu conteaza melodia pastreaza acalas registru. Ia o melodie simpla ascult-o de mai multe ori si incearca sa o reproduci la acordeon . Da ca nu iti iese din prima nu dispera continua chiar daca reusesti sa reproduci doar citeva note pe zi. Uita de clapa (pune-o in cosul de gunoi ) . Clapa nu te ajuta prea mult (pentru urechea muzicala ). Poti fii mare muzicant lautar dar degeaba daca nu ai si o inima mare. [ Edited Thu May 08 2014, 09:52AM ] |
||
Back to top |
|
||
Go to page << >> | |
Powered by Clape.ro
Comentarii noi
[download] ABXoct2024pa2xFolc. Posted by miki67 on 26 Nov : 20:20
Cu plăcere băieți! Dacă sunt ceva probleme, nu ezitați să îmi aduceți la cunoștință. Voi incerca sa remediez.Sănătate!
[download] ABXoct2024pa2xFolc. Posted by alex-lx on 25 Nov : 14:24
Si de la mine un multumesc. 👍
[download] ABXoct2024pa2xFolc. Posted by ionut74 on 25 Nov : 13:10
multumesc mult in numele celor cu clape mai vechi(pa800,pa2),pentru efortul depus
[download] Set Korg Pa4X ABX Oct 2024 Posted by miki67 on 24 Nov : 11:06
@ionut74, am convertit tot ce mi-ai cerut, dar ca să intre în 256 mega decompensați, a trebuit să cobor toate samplerele la 22000khz. Sper ca rezultatul sa fie satisfăcător. L-am u [more ...]
[download] Set Korg Pa4X ABX Oct 2024 Posted by ionut74 on 21 Nov : 11:48
Folclor, paduri și performanțe, mulțumesc mult, știu că e de muncă, când poți,am 256mb RAM
|
|
"Cu cât ai mai mult succes, cu atât devii mai mult un produs al ceva care generează bani."
FB